اختلاف دوباره نتفلیکس و سینماداران ایتالیایی

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۱۳۰۵
اختلاف دوباره نتفلیکس و سینماداران ایتالیایی

نزاع میان کمپانی امریکایی نتفلیکس و صنعت سینمای ایتالیا بر سر چگونگی اکران فیلم‌ها با صدور بیانیه‌ای از سوی گروهی از سینماداران ایتالیایی مبنی بر تحریم فیلم‌های نتفلیکس دوباره بالا گرفت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کنسرسیوم «UniCi» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تا زمان تصویب قوانین جدید برای حمایت از توزیع کنندگان فیلم در ایتالیا از عرضه

«Day and Date« (یا همان اکران سینمایی همزمان با پخش آنلاین) فیلم‌های تولیدی «نتفلیکس» خودداری می‌کند. UniCi شبکه‌ای متحد از سینماداران مستقل ایتالیایی است که در مجموع ۱۵ درصد از سهم بازار فروش فیلم در ایتالیا را در اختیار دارند. آندریا مالوچلی رییس این تشکیلات در بیانیه شدیداللحنی خواستار وضع قوانین جدید بر کل صنعت فیلم ایتالیا و تضمین اکران‌های رسمی در این کشور شده است. بحران بین سینماداران و پخش کنندگان ایتالیایی و نتفلیکس از زمان برگزاری هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز بالا گرفت؛ رویدادی که شاهد عرضه چندین فیلم تولیدی این کمپانی در بخش‌های مختلف بود. این جریان کمی قبل از آن در جشنواره فیلم کن نیز اتفاق افتاده بود ولی مسوولان جشنواره نتوانستند در مقابل لابی قدرتمند سینماهای فرانسه مقاومت کنند. بنابر قوانین سینمایی فرانسه همه فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن می‌بایست در سینماهای آن کشور اکران شوند؛ امری که برخلاف سیاست‌های نتفلیکس است که سیستم آن بر مبنای عرضه آنلاین یا در نهایت اکران محدود و همزمان در سالن‌های سینماست. آن درگیری سرانجام به خروج فیلم‌های نتفلیکس از جشنواره کن منتهی شد .

 

ارسال نظر