عالی‌ترین نهاد قضایی امریکا در انتظار تایید

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۱:۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۵۴۱
عالی‌ترین نهاد  قضایی  امریکا در انتظار تایید

    فایننشال تایمز:

ماجرای بیان اظهارات زنی که برت کاوانا را متهم به آزار و اذیت جنسی کرده بود، دیروز به مهم‌ترین اخبار رسانه‌ها تبدیل شد. بسیاری از روزنامه‌ها، با انتشار عکسی از این زن و نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای دیوان عالی امریکا، به گزارشی در این باره پرداختند. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه نیز، با پایان جلسه تحقیق کمیته قضایی مجلس سنای امریکا درباره اتهام یک زن به قاضی منتخب دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی، جمهوری‌خواهان کنگره اعلام کردند این کمیته جمعه صلاحیت برت کاوانا را برای پیوستن به عالی‌ترین نهاد قضایی امریکا بررسی خواهد کرد. آنطور که گفته شده، کاوانا این اتهام را رد می‌کند و کمیته قضایی سنا پنجشنبه در جلسه‌ای هشت ساعتی به سخنان دو طرف گوش داد. دونالد ترامپ و جمهوری خواهان ارشد مجلس سنا هم بار دیگر حمایت خود را از کاوانا اعلام کرده‌اند. در صورت تصویب صلاحیت کاوانا در کمیته قضایی سنا، مجلس سنا اعطای رای اعتماد به او را بررسی خواهد کرد.

   نیویورک تایمز:

این روزنامه، ضمن پرداختن به پرونده اتهامات احتمالی برت کاوانا، گزارشی از هشدار آنگلا مرکل درباره برگزیت منتشر کرد. طبق این گزارش، صدر اعظم آلمان با اشاره به اینکه بریتانیا هنوز موضع خود را درباره روابط این کشور با اتحادیه اروپا بطور روشن اعلام نکرده، به لندن هشدار داد که تنها شش تا هشت هفته برای رسیدن به توافق فرصت دارد. همچنین مرکل درباره احتمال برگزاری رفراندوم دوم نیز اعلام کرده که امکان برگزاری این رفراندوم در آینده وجود دارد اما باید توجه کرد که هر تصمیمی که گرفته شود، انتخاب مردم بریتانیا بوده و باید به آن احترام گذاشت. مرکل اصلی‌ترین اختلاف‌نظرها را میان اروپا و بریتانیا مبحث بازار مشترک و مرزهای ایرلند شمالی اعلام کرد.

   وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه نیز، گزارش اصلی صفحه اول خود را به شهادت شاکی نامزد دیوان عالی امریکا اختصاص داد. علاوه بر آن، گزارشی از مخالفت روسیه درخصوص تحریم‌ها علیه کره‌شمالی از سوی امریکا منتشر کرد. طبق این گزارش، در حالی که چین و روسیه به شورای امنیت پیشنهاد کردند که باید کاهش اقدامات سخت علیه کره شمالی را بررسی کند، وزیر خارجه امریکا به اعضای شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد آنها باید به واسطه اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی درسی به دیگران بدهند. آنطور که گفته شده، مسکو از تمام کشورهایی که دست به اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کره‌شمالی زده‌اند، می‌خواهد که به این کار پایان دهند.

 

 

ارسال نظر