چکناواریان آهنگساز سمفونی «دفاع مقدس»

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۳۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۳۷۱
چکناواریان آهنگساز سمفونی «دفاع مقدس»

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی با اعلام خبر ساخت سمفونی «دفاع مقدس» به آهنگسازی لوریس چکناواریان از برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی سخن گفت.

علی‌اکبر صفی‌پور گفت: قرار است سمفونی «دفاع مقدس» به آهنگسازی استاد لوریس چکناواریان با حمایت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی ساخته و پس از آن نیز برنامه‌های مختلفی برای اجرای آن تنظیم شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون درباره دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برنامه‌ها و آیین‌های مختلفی اجرایی شده است، بیان کرد: به اعتقاد من جا دارد آثار و تولیدات دیگری نیز در این زمینه انجام شود زیرا این موضوع ظرفیت بالایی برای پرداخت هنری دارد. مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به مهر گفت: دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی دربرگیرنده حماسه‌های ماندگاری است که توسط ملت شریف ایران ثبت شد. این دوران بسیار ارزشمند و ماندگاری است که جوانان برومند این سرزمین برای دفاع از میهن اسلامی برابر دشمنان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و بسیاری از آنها با ایثارگری و رشادت جانشان را برای این خاک عزیز تقدیم کردند پس ما برای اینکه بتوانیم این سرمایه‌های ارزشمند را ماندگار کنیم باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم که موسیقی یکی از این ابزارهاست که می‌تواند این اتفاقات ارزشمند را به نسل جوان منتقل کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی بیان کرد: بنیاد رودکی خود را مکلف می‌داند که در تمامی عرصه‌های اینچنینی در حد و توان خود فعالیت‌هایی را انجام دهد که سفارش ساخت سمفونی «دفاع مقدس» یکی از آنهاست و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام گرفته بتوانیم این سمفونی را تا دهه فجر انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران آماده کنیم. صفی‌پور در پایان گفت: برنامه‌های دیگری هم متناسب با چهل سالگی انقلاب پیش‌بینی شده که جزییات آن در آینده اعلام می‌شود.

 

 

ارسال نظر