ورود فرانسه به اسکار با اقتباسی از مارگریت دوراس

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۰:۵۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۱۰۹
ورود فرانسه به اسکار با اقتباسی از مارگریت دوراس

فرانسه فیلم «خاطرات جنگ» ساخته امانوئل فینکیل برگرفته از رمان «درد» نوشته مارگریت دوراس را برای شرکت در اسکار نود و یکم انتخاب کرد.

به گزارش ورایتی، کشور فرانسه فیلم « خاطرات جنگ» اقتباسی از رمان «درد» نوشته مارگریت دوراس را که عنوان فرانسوی‌اش نیز همان «درد» است، برای رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب کرد. در این فیلم تصویر واضحی از فضای اشغال فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم و رنج نویسنده در آن دوران که در انتظار و بی‌خبری از وضعیت همسر از دست‌رفته‌اش است نمایش داده می‌شود.

در این فیلم میلانی تیری در نقش مارگریت دوراس جوان بازی می‌کند.

«خاطرات جنگ» در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸ در فرانسه به نمایش درآمد. از دیگر فیلم‌های امانوئل فینکیل می‌توان به «یک مرد نجیب»، «مسافرت ها» و

«مادام ژاک در کروآزت» اشاره کرد. «خاطرات جنگ» در حالی از سوی اعضای کمیته اسکار فرانسه انتخاب شد که ۴ رقیب دیگرش فیلم‌های «کلایمکس» ساخته گاسپار نوئه، «بازداشت» اثر خاویر لگراند، «مادام دوژونکیه» ساخته امانوئل موره و «چهار خواهر» آخرین اثر کلود لنزمن بودند. تیری فرمو دبیر هنری جشنواره کن، آلن ترزیان رییس آکادمی سزار، کلر دنی کارگردان صاحب نام و نیکول گارسیا بازیگر از اعضای برجسته کمیته انتخاب بودند.

 

ارسال نظر