مرگ اجباری در یمن

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۰۲۵
مرگ اجباری در یمن

  لوموند:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از شرایط بحرانی در یمن منتشر کرد. طبق این گزارش، بیشتر از درگیری‌های نظامی در یمن، قحطی و مرگ جان یمنی‌ها را تهدید می‌کند. آنطور که در این روزنامه فرانسوی گفته شده، 5 میلیون کودک یمنی به خاطر درگیری‌های نظامی در این کشور با خطر گرسنگی شدید و مرگ روبرو شده‌اند. همچنین گفته شده که جنگ در این کشور، مصرف سوخت را افزایش داده و این موضوع یمن را با بحران‌های بیشتری روبرو کرده است. همچنین، سازمان‌های فعال حقوق بشر در این کشور اعلام کرده‌اند که اختلال در تامین و توزیع منابع غذایی و سوختی که به دلیل تحت فشار قرار گرفتن بندر حدیده در دریای سرخ به وجود آمده، می‌تواند باعث عواقبی فاجعه بار برای افراد آسیب پذیر باشد.

 

  وال‌استریت ژورنال:

مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست زالسبورگ اتریش، به مهاجرت و روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پرداختند. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود نوشته، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، اعلام کرد اتحادیه اروپا می‌کوشد با کشورهای شمال آفریقا به تفاهمی چون تفاهم با ترکیه در ارتباط با پناهجویان برسد. همچنین گفته شده که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نتوانستد در ارتباط با موضوع پناهندگی به نتیجه مشخصی برسند. اتحادیه اروپا، از جمله با روی کار آمدن دولت جدید ایتالیا، زیر فشار است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، ترزا می، در کنفرانسی خبری پس از دیدار با رهبران اروپایی اعلام کرد در صورتی که بر سر شرایط خروج کشورش از اتحادیه اروپا توافقی حاصل نشود، بریتانیا آماده ترک این اتحادیه است.

  تایمز:

این روزنامه نیز، ضمن انتشار عکس از نشست رهبران اروپایی در اتریش، گزارشی از هزینه دفاعی بریتانیا در مقابل حملات سایبری روسیه منتشر کرد. طبق این گزارش، بریتانیا قصد دارد برای مقابله با روسیه، ارتشی سایبری متشکل از حدود ۲۰۰۰کارشناس تشکیل دهد. طبق گزارش تایمز، بودجه این ارتش سایبری حداقل ۲۵۰میلیون پوند است. اعضای اتحادیه اروپا در اجلاس ماه جولای در بروکسل توافق کردند که ناتو در صورت «جنگ ترکیبی» می‌تواند  بر اساس بند پنجم اساس‌نامه این پیمان عمل کند. طبق این اساس‌نامه، هر گونه تجاوز یا حمله مسلحانه به یکی از کشور‌های عضو ناتو به معنای تجاوز به همه کشور‌های عضو این پیمان تلقی می‌شود و براساس آن ناتو سیستم دفاع مشترک خود را به حالت اجرا در خواهد آورد. آنطور که گفته شده، سازمان فدرال امنیت روسیه نیز روز ۱۱ سپتامبر اعلام کرد ساختار جدیدی برای مقابله با حملات سایبری به تاسیسات کلیدی این کشور تشکیل خواهد شد.

 

 

 

 

ارسال نظر