حضور ۲ فیلم از ایران در جشنواره‌های جهانی

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۹۳۷
حضور ۲ فیلم از ایران در جشنواره‌های جهانی

فیلم‌های «سکوت» و «فرمیسک» به کارگردانی مریم پیربند به جشنواره‌های مختلف خارجی می‌روند. فیلم‌های «سکوت» و «فرمیسک» به کارگردانی مریم پیربند در کشورهای آلمان، هند، امریکا به نمایش درمی آیند. «سکوت» که از تولیدات جهاد دانشگاهی است در بخش مسابقه جشنواره ناشنوایان «اورگان» امریکا در ششم اکتبر برابر با ۱۴ مهرماه به نمایش درمی آید. «سکوت» روایتگر یک روز از زندگی زنی ناشنوا است که به شغلی سخت و عجیب مشغول است و با تکنیک راپل (طناب) از ساختمان‌های بلند آویزان شده و نمای شیشه‌ای را می‌شوید و ... .

این فستیوال در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان برگزار می‌شود و قصد نمایش فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های بلند سینمایی و مستندهای ساخته شده توسط فیلمسازان ناشنوا و بازیگران ناشنوا در سراسر جهان را دارد.

ماموریت فستیوال خلق فضایی است که در آن استعدادهای اعضای جامعه ناشنوایان به نمایش گذاشته شود. برگزارکنندگان فستیوال باور دارند که هنر و فیلم باید برای تمام اعضای این جوامع قابل دسترس و مقرون ‌به صرفه باشند و در نتیجه از تمام افراد ناشنوا، کم‌شنوا، کودکان بزرگسالان ناشنوا و کم‌شنوا استقبال می‌کنند.

همچنین دیگر فیلم این کارگردان با عنوان «فرمیسک» برای حضور در جشنواره «آسا» در آلمان و جشنواره پونا در کشور هند انتخاب شده است. «فرمیسک» به معنای اشک چشم، داستان دختری است که پس از حمله داعش به روستایشان در کردستان عراق زنده مانده است و برای ادامه زندگی مشکلاتی دارد. در این اثر بازیگرانی چون نازو براوو، مریم شخ ماموندی، لیلا میر، رامین مدنی ایفای نقش کرده‌اند. جشنواره «آسا» از ۲۸ سپتامبر تا ۲ اکتبر برابر با ۶ تا ۱۰ مهرماه و جشنواره پونا از ۲۷ سپتامبر تا ۷ نوامبر برابر با ۵ مهر تا ۱۶ آبان ماه برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر