«ممنوعه» فعلا ممنوع شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۹۳۶
«ممنوعه» فعلا ممنوع شد

انتقاد به محتوای سریال ممنوعه از سوی برخی رسانه‌ها، باعث شد که اعلام شود این مجموعه شبکه نمایشی فعلا اجازه نشر ندارد. مدیرکل اداره نمایش خانگی در توضیح موضوع سریال ممنوعه گفت: سریال «ممنوعه» با موضوع آسیب‌های اجتماعی سعی در نقد انحراف و نشان دادن عقوبت تعدادی از جوان‌ها را دارد.

حسین پارسایی درباره ادامه سریال «ممنوعه» و رفع مواردی که باعث ایجاد سوء‌تفاهم و حساسیت شده، اظهار کرد: تا اعمال اصلاحات لازم جهت پیشگیری از سوء تعبیر در مخاطبان و اقشار مختلف جامعه اجازه نشر داده نخواهد شد. در هفته‌های اخیر انتقادهایی درباره محتوای سریال «ممنوعه» در برخی رسانه‌ها و خصوصا صداوسیما مطرح شده است که توضیح برخی مدیران و سازندگان را در پی داشت.

بر همین اساس پارسایی در توضیحی ۲۱ شهریور ماه اعلام کرد، «ممنوعه، یک سریال شبکه خانگی با برچسب ۱۶+ است؛ یعنی یک مجموعه ویژه بزرگسالان که به تقبیح رفتار و عملکرد افرادی می‌پردازد که سبک زندگی غربی را چه در ظاهر و چه در محتوا برگزیده‌اند. “ او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «والدین به جای اینکه راجع به سریالی که این آدم‌ها و روابط خطرناک‌شان را نشان می‌دهد احتمالا نگران باشند، ضروری است بدانند این مجموعه ویژه آنهاست؛ نه اطفال صغیر و نوجوانان و این موضوع در تمام اقلام تبلیغاتی فیلم ذکر شده است. همچنین شاید والدین پس از دیدن این مجموعه بر مراقبت‌هایشان بیفزایند و آگاهی‌هایشان از اتفاقات بیشتر شود.» بازیگران «ممنوعه» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: امیرحسین آرمان، علی استادی، خاطره اسدی، بهاره افشاری، محمد امین، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، امیر جعفری، هادی حجازی‌فر، الهه حصاری، سوگل خالقی، آناهیتا درگاهی، نیلوفر رجایی‌فر، لیلا زارع، نیما شعبانژاد، شهرام قائدی، مصطفی قدیری، نیکی کریمی، میلاد کی مرام، فاطمه گودرزی، مجید مظفری، نسرین نکیسا و شیدا یوسفی.

سریال «ممنوعه» داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت می‌کند و به دغدغه‌های امروز جوانان و آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد. امیر پورکیان به عنوان کارگردان این سریال، فیلم «ناکوک» با مضمون اجتماعی را در کارنامه خود دارد که این فیلم منتخب فستیوال‌های دوربان آفریقا و کازان روسیه شد.

 

ارسال نظر