برنده «شیر طلای» ونیز نماینده مکزیک شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۴۹
برنده «شیر طلای» ونیز نماینده مکزیک شد

کشور مکزیک با برنده شیر طلای ونیز و تایوان با «بودای بزرگ+» راهی اسکار می‌شوند. به گزارش ورایتی، کشور مکزیک درام خانوادگی «رما» که به تازگی جایزه معتبر شیر طلای ونیز را به دست آورده است به عنوان نماینده خود در نود و یکمین دوره اسکار انتخاب کرد. «رما» توسط کمپانی‌های

 Esperanto Filmoj و Participant Media تهیه شده است و نتفلیکس نیز قرار است پخش جهانی آن را در تاریخ ۱۴ دسامبر انجام دهد. این فیلم با الهام از خودزیستنامه آلفونسو کوارون به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده و در آن وقایع یک سال از زندگی یک خانواده متوسط ساکن مکزیکو سیتی در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی به تصویر کشیده شده است.

«رما» همچنین به عنوان یک رقیب قدرتمند برای نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم سال نیز در نظر گرفته می‌شود. در ۲۰ سال اخیر فیلم‌های «زندگی زیباست»، «ببر خیزان، اژدهای پنهان»، «نامه‌هایی از ایووجیما»، «بابل» و «عشق» فیلم‌های خارجی بوده‌اند که نامزد اسکار بهترین فیلم شدند. کوارون فیلم «رما» را به دنبال موفقیت فیلم «جاذبه» (۲۰۱۳) که جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین تدوین را به دست آورد ساخته است. فیلم «جاذبه» در سطح جهان به فروش ۷۲۳ میلیون دلار دست یافت.

نخستین نمایش «رما» در جشنواره ونیز در تاریخ ۳۰ آگوست بود. این فیلم توانست شیرطلای جشنواره ونیز را از آن خود کند. «رما» همچنین در جشنواره‌های تلوراید و تورنتو به نمایش گذاشته شد و قرار است در جشنواره نیویورک نیز نمایش داده شود. در نقد فیلم اوون گیلبرمن در ورایتی ادای احترام کوارون به مکزیک جایی که در آن بزرگ شده است را بی نظیر توصیف کرده است.

 

ارسال نظر