آموزگاران پرکار در شیلی

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۵۲
آموزگاران پرکار در شیلی

گروه گوناگون| سال‌هاست که بر اهمیت آموزش ابتدایی و پایه تاکید شده و کشورها، برنامه‌های بسیاری برای تمرکز بر این مقطع ارایه کرده‌اند؛ چراکه به گفته بسیاری از کارشناسان، مقطع ابتدایی مهم‌ترین دوره برای شناسایی استعداد دانش‌آموزان است. آنطور که در تعریف نظام جدید آموزشی، مقطع ابتدایی دوره اساس نام گرفته است. طبق گزارش‌های منتشر شده، در سراسر جهان، معلم‌های دوره ابتدایی، ساعات تدریس بیشتری در مقایسه با سایر مقاطع دارند. آن‌طور که در گزارش منتشر شده از سوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفته شده، معلمان ابتدایی بطور متوسط هر سال حدود 782 ساعت تدریس می‌کنند. با این‌حال، تفاوت قابل‌توجهی در میان ساعت حضور معلم‌ در کلاس در کشورها وجود دارد. طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، در شیلی، امریکا و فرانسه، معلم‌ها طولانی‌ترین روزهای کاری را دارند، بطوری که باید روزانه بیش از 6 ساعت در کلاس درس حضور داشته باشند. آنطور که گفته شده، در سال 2017، معلم‌های مقطع ابتدایی در شیلی، حدود 10 هزار و 64 ساعت در کلاس‌های درس حضور داشتند؛ البته در این گزارش، به شیوه و کیفیت آموزش معلم‌های ابتدایی اشاره نشده است. با این‌حال، در شیلی معلم‌ها بیشترین ساعت حضور در کلاس را به خود اختصاص داد و معلم‌های امریکایی با ساعات کاری حدود 10 هزار و 4 ساعت در سال، رتبه دوم را در میان معلم‌های پر کار به خود اختصاص داده‌اند. در بریتانیا نیز، معلم‌ها ساعات طولانی در کلاس‌های درس حضور دارند. آنطور که گفته شده، از هر 5 معلم در این کشور، یک‌نفر در طول هفته حدود 60 ساعت کار می‌کند که این میزان، 12 ساعت بیشتر از قوانین تعیین شده از سوی اتحادیه اروپاست. طبق آمار، متوسط ساعات کار معلم‌ها در مقاطع ابتدایی بریتانیا، حدود 942 ساعت اعلام شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، نظام آموزشی فرانسه از سال ١٨٣٣ آغاز به فعالیت رسمی کرده و نزدیک به دو قرن است که فرانسوی‌ها سیستم آموزشی خود را در سیر تکامل قرار داده‌اند. با این‌حال، در سال‌های اخیر، گزارش‌هایی از اعتراض گسترده معلم‌های فرانسوی نسبت به دستمزدها منتشر شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد معلمان فرانسوی حقوق کمتری نسبت به معلمان در سایر کشورهای اروپایی دریافت می‌کنند و همین موضوع سبب بروز اعتراض‌های گسترده‌ای در این زمینه شده است. این در حالی است که معلم‌های فرانسوی، ساعات طولانی در کلاس‌های درس حضور دارند. آنطور که گفته شده، متوسط ساعت تدریس معلم‌های فرانسوی در مقاطع آموزشی، در سال 2017، حدود 900 ساعت بود که این ساعت در اسپانیا به 880 ساعت می‌رسد. در استرالیا و آلمان نیز، معلم‌ها سالانه حدود 800 تا 850 ساعت در کلاس‌های درس حضور دارند که این میزان ساعت کار حدود سالانه حدود 100 ساعت از میانگین OECD بیشتر است.

در کانادا نیز، اولویت بر سرمایه‌گذاری در آموزش ابتدایی بوده و نرخ سواد هم ۹۹ درصد است. معلم‌ها نیز در این کشور، بطور متوسط در هر سال، حدود 798 ساعت در کلاس‌های درس حضور دارند. آنطور که گفته شده، در آلمان نیز، معلم‌ها علاوه بر حضور در کلاس‌های درس، فعالیت‌های جانبی پیرامون آموزش نیز در منزل انجام می‌دهند؛ کارهایی از قبلی تصحیح اوراق امتحانی، تنظیم سرفصل‌های به‌روز، مطالعه در خصوص بحث‌هایی که به دانش‌آموزان ارایه می‌کنند و ... همچنین گفته شده که در میان سایر کشورها، آلمان، ژاپن و کره جنوبی بیشترین حقوق را برای معلمان خود در نظر گرفته‌اند. طبق گزارش‌ OECD، در ایتالیا، ژاپن و ترکیه نیز، معلم‌ها سالانه حدود 720 تا 766 ساعت در کلاس‌های درس حضور دارند که این ساعت کار در کره‌جنوبی به 671 ساعت می‌رسد. طبق گزارش‌های منتشر شده، پس از خروج ژاپن، کره جنوبی در چند دهه کوشید تا یک نظام آموزشی نوین و مدرن را بنیان‌گذاری کند که اکنون به عنوان یکی از قدرتمندترین نظام‌های آموزشی جهان از آن یاد می‌شود. سخت‌گیری و قاطعیت، ویژگی بارز نظام آموزشی کره جنوبی است و میزان ساعاتی که دانش‌آموزان کره‌ای برای یک سال تحصیلی در مدارس سپری می‌کنند، حدود یک‌هزار ساعت است که میانگین آن 14 ساعت در روز و برای پنج روز در هفته بوده، که این بالاترین نسبت در جهان است.

 

ارسال نظر