فلورانس در کارولینا

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۱:۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۲۹۴۸۶
فلورانس در کارولینا

   وال‌استریت ژورنال:

توفان سهمگین فلورانس در سواحل کارولینای امریکا، باعث شد حدود یک‌میلیون نفر خانه‌های خود را تخلیه کنند. این روزنامه در صفحه اول خود، ضمن انتشار عکس هوایی از این توفان، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش، توفان فلورانس با بادهایی به قدرت 220 کیلومتر بر ساعت، قدرتمندترین توفان در 3 دهه گذشته بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پنج‌شنبه بر قدرت این توفان افزوده شود. فرماندارهای ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی، ویرجینیا و مریلند به دلیل وقوع این توفان حالت فوق‌العاده اعلام کردند. آنطور که گفته شده، علاوه بر تخلیه خانه یک‌میلیون نفر در کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی هم به حدود 50 هزار نفر از مردم هشدار داده خانه‌های خود را تخلیه کنند. سال گذشته میلادی نیز، چندین توفان سهمگین و مرگبار در امریکا رخ داد.

   تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، از احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا دو ماه آینده خبر داد. طبق این گزارش، مذاکره‌کننده ارشد اروپا در مذاکرات «برگزیت» اعلام کرد که اگر لندن و بروکسل تا اوایل نوامبر سال جاری به توافق دست یابند، بریتانیا در تاریخ مقرر می‌تواند از این اتحادیه بیرون برود. میشل بارنیه در این مذاکرات ادامه داد که موضوع مذکور برای لندن و بروکسل حیاتی است؛ چرا که پارلمان‌های دو طرف باید وقت کافی برای بررسی توافقات و رأی در این باره را داشته باشند تا لندن نیز بتواند طبق برنامه از پیش تعیین شده خود یعنی در ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود. این درحالی است که بر اساس قانون، برگزیت باید ۲ سال از زمان فعال‌سازی ماده ۵۰ معاهده لیسبون روی دهد؛ اما تاکنون پیشرفت محسوسی در این مذاکرات روی نداده است.

    فایننشال تایمز:

رییس‌جمهوری امریکا از رهبر کره شمالی به خاطر برگزاری یک رژه نظامی گسترده بدون نمایش موشک‌های بالستیک در مراسم هفتادسالگی حکومت این کشور تشکر کرد. طبق گزارش فایننشال تایمز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در توییتی نوشت: این یک اطلاعیه بزرگ و بسیار مثبت از جانب کره شمالی است. من از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به خاطر این اقدام تشکر می‌کنم. ما هر دو ثابت کردیم که همگان در اشتباه هستند. به گفته تحلیل‌گران، حذف نمایش موشک‌های بالستیک از رژه نظامی کره‌شمالی، نشان‌دهنده تعهد این کشور به خلع سلاح‌های اتمی است. رییس‌جمهوری امریکا نیز اعلام کرده که رییس‌جمهور امریکا گفت‌: موضوع این رژه، صلح و توسعه اقتصادی بود. طبق این گزارش، رهبر کره شمالی به دنبال درخواست واشنگتن برای یک خلع تسلیحات اتمی نهایی، کامل و تایید شده کره شمالی متعهد شده است تا نسبت به خلع تسلیحات شبه جزیره کره تلاش کند.

 

 

ارسال نظر