تایید توطئه امریکا علیه «مادورو»

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۱:۳۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۹۳۹۵
تایید توطئه امریکا 
علیه «مادورو»

 نیویورک تایمز: ‌

این روزنامه از تایید دیدار مقامات امریکا با ارتش ونزوئلا خبر داد. طبق گزارش صفحه اول نیویورک تایمز، مقامات امریکایی تایید کردند که مقامات امریکایی در جلساتی محرمانه با افسران ارتش ونزوئلا- که مشغول برنامه‌ریزی برای کودتا علیه رییس‌جمهوری این کشور، نیکولاس مادورو بودند- دیدار کردند اما تصمیم نهایی واشنگتن بعد از این دیدارها این بوده که از کودتا در ونزوئلا حمایت نکند. این سخنان در حالی بیان شده که کاخ سفید از اظهارنظر صریح در این باره خودداری کرده است، اما در بیانیه‌ای اعلام کرده، ایالات متحده همچنان به حمایت از «بازگشت صلح‌آمیز و قاعده‌مند ونزوئلا به دموکراسی» ادامه خواهد داد. همچنین، وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری خبر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر توطئه امریکا برای براندازی رییس‌جمهوری این کشور را مورد تایید قرار داد.

  فیگارو:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از رژه کره‌شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور منتشر کرد. طبق این گزارش، هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی درحالی در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور برگزار شد که برای برگزاری این مراسم حدود 6 ماه برنامه‌ریزی شده بود. تفاوت این مراسم با مراسم قبلی در این بود که در رژه هفتادمین سالگرد کره شمالی، موشک‌های هسته‌ای و تسلیحات نظامی به نمایش گذاشته نشد. این در حالی است که کره شمالی در رژه قبلی که روز هشتم فوریه 2018 و به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کرد، موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خود را به نمایش گذاشت. دونالد ترامپ نیز، استقبال از این اقدام کره شمالی را در توئیتر خود به نمایش گذاشت.

  ال پایس:

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا پس از گذشت صد روز از نخست‌وزیری خود، در سخنانی از تحول شگرف در این کشور خبر داد. طبق گزارش این روزنامه، سانچز در این سخنرانی اعلام کرد: «هدف من این است که تا سال 2030 بتوانم تغییراتی را محقق کنم، این تغییرات در پنج حوزه کلیدی است: آموزش، کار، بهداشت، محیط زیست و حقوق بازنشستگی.» همچنین، سانچز با اشاره به اوضاع اقتصادی اسپانیا، از طرح اشتغالزایی جوانان و سرمایه‌گذاری در این زمینه خبر داده است. به گزارش ال‌پایس، نخست وزیر اسپانیا وعده داد برای ارتقای آموزش دو زبانه با تاکید خاص بر زبان انگلیسی تلاش خواهد کرد. همچنین او از تعهد دولتش به محیط زیست و توسعه عادلانه منابع انرژی تجدیدپذیر خبر داد.

 

ارسال نظر