دومین دوره «عصر تجربه» برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۱:۳۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۹۳۹۴
دومین دوره «عصر تجربه» برگزار می‌شود

مدیر تئاتر مستقل تهران از برگزاری دومین دوره از رپرتوار «عصر تجربه» که به اجرای آثار تجربی از سراسر ایران اختصاص دارد در مهر و آبان امسال خبر داد.

مصطفی کوشکی بازیگر، کارگردان و مدیر تئاتر مستقل تهران درباره برنامه‌های این تماشاخانه به مهر گفت: دومین دوره از رپرتوار «عصر تجربه» قرار است امسال نیز در مهر و آبان برگزار شود. دور اول این رپرتوار که سال گذشته شهریور، مهر و آبان با اجرای ۴ اثر نمایشی برگزار شد از یک ضرورت می‌آمد آن هم این بود که به دلیل توسعه بسیار زیاد تئاتر تجاری و شکاف بزرگی که بین تئاتر تجربه گرا و تئاتر عرف و بدنه و بعضا تجاری رخ داده است ما در تئاتر مستقل تهران به این فکر کردیم که به اندازه سهم خودمان چه کاری از دستمان بر می‌آید هر چند که در این شرایط اقتصادی به نظر می‌رسید تئاتر دولتی باید دست به این کار می‌زد تا شکاف ایجاد شده را کم کند و به گونه دیگری از تئاتر هم امکان دیده شدن و جذب مخاطب بدهد.

او افزود: ما چندین ماه به این ایده فکر کردیم که چطور می‌شود ما که یک تئاتر خصوصی هستیم و هزینه هایمان سرسام آور است و البته دغدغه تئاتر هم داریم و دانش‌آموخته این حوزه هستیم کمکی برای پر شدن این شکاف بکنیم. این شکاف به شکل دیگری در دهه قبل بین تئاتر دانشگاهی و تئاتر حرفه‌ای هم ایجاد شده بود و در سال‌های قبل ما به عنوان دانشجویان تئاتر زمانی که می‌خواستیم وارد فضای حرفه‌ای بشویم با مشکلاتی روبرو بودیم اما این فاصله به این اندازه نبود که افراد نتوانند خودشان را با ارایه کارشان وارد سیستم تئاتر حرفه‌ای کنند ولی در این دوران با ورود سرمایه و تغییری که در ذائقه مخاطب رخ داده این فاصله بیشتر شده است.

 

ارسال نظر