روزهای ناآرام جهان

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۳۱۰
روزهای ناآرام جهان

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از چین و تهدید مجدد بریتانیا منتشر کرد. طبق این گزارش، چین برای دومین بار در هفته گذشته، به بریتانیا هشدار داد که در امور داخلی این کشور مداخله نکند چرا که می‌تواند برای روابط دو کشور گران تمام شود. اولین بار به دلیل نزدیک شدن ناو انگلیسی به جزایر مورد مالکیت چین در دریای جنوبی و دومین بار هم به دلیل ورود این کشور به مساله هنگ کنگ باعث شد تا پکن به بریتانیا هشدار دهد. وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای گفته است که مداخله‌های بریتانیا در امور هنگ‌کنگ باعث خواهد شد تا به روابط دو کشور در زمینه سیاسی لطماتی وارد شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، دولت بریتانیا در گزارش 6 ماهه خود درباره هنگ‌کنگ از بهبود شرایط در منطقه ابراز خرسندی کرده اما چین را متهم کرد که آزادی‌های اساسی و از جمله حق استقلال مردم را در این منطقه نقض می‌کند.

 رپابلیکا:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از تلاش راست‌گرایان برای به دست آوردن بیشترین کرسی‌های پارلمان ایتالیا منتشر کرد. طبق این گزارش، وزیر کشور ایتالیا در دیدار با مشاور پیشین رییس‌جمهوری امریکا در بروکسل، اعلام کرده که راست‌گرایان می‌کوشند در انتخابات پارلمانی سال آینده، بیشترین کرسی را کسب کنند. به گزارش این روزنامه ایتالیایی، سالوینی در جریان نشستی سیاسی، اقتصادی در شهر «چرنوبیو» واقع در شمال ایتالیا در این مورد گفت: «انتخابات فرصتی برای تغییری تاریخی و آخرین شانس برای حفظ اروپاست. ما تلاش می‌کنیم تا اصلی‌ترین گروه در پارلمان اروپا باشیم و ماجرای غم‌انگیز مربوط به سوسیالیست‌ها که بیکاری و عدم امنیت را به دنبال داشتند را فراموش کنیم.» همچنین گفته شده که سالوینی در ماه آگوست با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان دیدار کرده بود و دو طرف توافق کرده بودند در زمینه مخالفت با سیاست‌های مخالف پذیرش پناهجویان موضع واحدی اتخاذ کنند.

 نیویورک تایمز:

دیدار مخفیانه مقامات امریکایی با کودتاچیان در ونزوئلا تیتر گزارش صفحه اول این روزنامه است. طبق این گزارش، مقامات فعلی و پیشین امریکا برگزاری جلسات مخفیانه دولت دونالد ترامپ با افسران شورشی ارتش ونزوئلا را تایید کردند. آنطور که در این گزارش گفته شده، مقامات امریکا بطور مخفیانه با گروهی از افسران ناراضی ارتش ونزوئلا برای گفت‌وگو در مورد طرح کودتا علیه نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری این کشور دیدار کرده‌اند. آنطور که گفته شده، پیش از این نیز، در سال 2017 چندین بار این جلسات مخفیانه برگزار شده اما در نهایت، کاخ سفید به این نتیجه رسیده از کودتاچیان حمایت نکند. این روزنامه، قبل از این نیز این گفت‌وگوها را فاش کرده بود. کاخ سفید تاکنون به این ادعا پاسخ روشنی نداده است.

 

 

ارسال نظر