انتشار «محرمان خلوت انس»

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۲۳
انتشار «محرمان خلوت انس»

کتاب محرمان خلوت انس؛ مشاهیر مدفون در تکیه‌ریزی تخت فولاد به قلم دکتر پژمان دادخواه و مقدمه دکتر حسن بلخاری با موضوع مفاخر فرهنگی ازسوی نشر تمدن علمی منتشر شد.

این مدرس دانشگاه درباره موضوع و محتوی کتاب می‌گوید: این کتاب دارای چهارفصل است. فصل نخست به معرفی تکیه‌ریزی تخت فولاد می‌پردازد. فصل دوم مشاهیر در مذهب، فصل سوم مشاهیر در هنر و ادبیات و فصل چهارم مشاهیر در فرهنگ و سیاست را روایت می‌کند.

در کل شرح حال 28 تن از مشاهیر و نام‌آوران این سرزمین که در تکیه‌ریزی تخت فولاد آرمیده‌اند، در این کتاب مورد تامل و بررسی قرار گرفته است؛ در این اثر شرح حال و اقدامات مفاخر و نام‌آورانی همچون شیخ مرتضی‌ریزی، ملا‌محمدحسین فشارکی، ملا‌محمدجواد آدینه‌ای، استاد عبدالحسین برازنده، محمدحسین میرزا فصیح خاقانی، میرمحمد‌مهدی خلیقی‌پور، محمدباقر انواری، احمدخان فاتح الملک، مصطفی فاتح، محمدعلی دانش، محمد علی مهرداد و ... با تکیه بر منابع دست اول و معتبر روایت شده‌اند.

این پژوهشگر هنر درباره دلیل انتخاب این موضوع افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی من مطالعه و تحقیق در حوزه فرهنگ و هنر است. تخت فولاد به عنوان یکی از آرامستان‌های بی‌نظیر در ایران و دنیا محل تامل و تحقیق هر چه بیشتر است؛ چرا‌که شخصیت‌های برجسته‌ای را در خود جای داده و از لحاظ تاریخی، فرهنگی و هنری از اهمیت زیادی برخوردار است. پس از مطالعاتی که در این حوزه داشتم متوجه شدم در مورد تکیه‌ریزی مجموعه تخت فولاد تحقیق مستقل در قالب کتاب منتشر نشده و با مشورت با اساتید متخصص و باتجربه در این حوزه اقدام به تحقیق کردم و ماحصل آن شد کتاب محرمان خلوت انس.

 

ارسال نظر