جاده ابریشم جدید به آفریقا رسید

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۲:۲۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۱۴۳
جاده ابریشم جدید
به آفریقا رسید

  چاینا دیلی:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از گسترش روابط چین و کشورهای آفریقایی منتشر کرد. طبق این گزارش، شی جین پینگ، رییس‌جمهوری چین، پس از پایان نشست سران مجمع همکاری چین و آفریقا با چند مقام بلندپایه آفریقایی دیدار و گفت‌وگو کرد. آنطور که گفته شده، در روزهای گذشته، سران کشورهای آفریقایی برای حضور در نشست مشترک همکاری آفریقا و چین وارد پکن شدند. به گزارش چاینا دیلی، مقامات آفریقایی از موفقیت بزرگ نشست سران پکن قدردانی کردند. همچنین شی جین پینگ نیز اعلام کرده که برگزاری این نشست باعث تحکیم و غنی‌تر شدن روابط همه‌جانبه راهبردی همکاری دو طرف شده و چین کمک‌های سازنده بیشتر در اختیار آفریقا خواهد گذاشت.

  فایننشال تایمز:

وزارت خزانه‌داری امریکا یک فرد و یک شرکت کره شمالی را به بهانه حمله سایبری به اهدافی در امریکا تحریم کرد. به گزارش صفحه اول این روزنامه، خزانه‌داری امریکا در بیانیه‌ای ادعا کرده این برنامه‌نویس و شرکتی که او برایش کار می‌کرده مسوول حمله سایبری با باج‌افزار «واناکرای» در سال ۲۰۱۷ به اهدفی در سراسر جهان بوده است. طبق این گزارش، اشاره خزانه‌داری امریکا به یک حمله سایبری جهانی در سال ۲۰۱۷ با «باج‌افزار واناکرای» بود که ادعا شده هزاران رایانه را در ده‌ها کشور جهان آلوده کرده است. در بیانیه خزانه‌داری امریکا آمده است: «آنها به نیابت از دولت کره شمالی یا حزب کارگر کره شبکه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای را علیه اهدافی در خارج از کره شمالی به کار گرفته و فعالیت‌های قابل‌توجهی در زمینه تضعیف امنیت سایبری انجام داده‌اند.»

  ال پایس: ‌

پس از گذشت ماه‌ها از همه‌پرسی جدایی کاتالونیا از اسپانیا، به‌نظر می‌رسد این داستان تمامی نداشته و هر روز، برگ جدیدی از آن گشوده می‌شود. این روزنامه، در صفحه اول خود، خبر از دیدار مقامات کاتالونیا و دولت مرکزی اسپانیا منتشر کرده است. طبق این گزارش، در روزهای گذشته، نخست وزیر اسپانیا پیشنهاد داد تا یک رفراندوم برای اعطای حق خودمختاری بیشتر به کاتالونیا برگزار شود اما رای‌گیری برای استقلال را رد کرد. این در حالی است که رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا کمپینی را برای جدایی این منطقه از دولت مرکزی اسپانیا مجددا به راه انداخته و از دولت مرکزی خواسته تا با برگزاری رفراندوم استقلال موافقت کرده و جلوی رای‌گیری را که تنها خودمختاری بیشتری به منطقه می‌دهد، بگیرد. رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا همچنین تاکید کرد که به دنبال یک رای‌گیری دیگر است اما گفت که این بار این رفراندوم باید توسط دولت اسپانیا تایید شود.

 

ارسال نظر