خانه موزه موسیقی بتهوون افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۲:۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۹۱۴۰
خانه موزه موسیقی بتهوون افتتاح شد

خانه موزه بتهوون (چمن آرا) همزمان با سالروز تولد کریم چمن آرا بنیانگذار فروشگاه موسیقی بتهوون به صورت رسمی افتتاح شد. در این مراسم محمد حق‌شناس عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه ۶ تهران، دلاور بزرگ‌نیا مدیر کل میراث تهران به همراه دیگر مدیران قسمت‌های مختلف شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و کارشناسان و هنرمندان دیگر ضمن بازدید از موزه بتهوون روی صفحه‌های ۳۳ دور خام به رسم یادبود امضا کردند.

افتتاحیه موزه بتهوون به صورت نمادین با پخش صفحه قدیمی تولدت مبارک ساخته انوشیروان روحانی از گرامافون قدیمی که به وسیله حق شناس روشن شد، صورت گرفت. بابک چمن آرا مدیر مرکز موسیقی بتهوون در سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه در این روز گفت: ما پانزدهم شهریور را برای افتتاحیه انتخاب کردیم به این دلیل که تولد ۹۵ سالگی بنیانگذار بتهوون کریم چمن آرا است.

او در مورد پخش صفحه تولد مبارک انوشیروان روحانی گفت: صفحه تولد مبارک انوشیروان روحانی اولین بار به سفارش ایران خودرو برای یک سالگی خودروی پیکان ساخته شد. همان زمان این مراسم از تلویزیون پخش شد و آنقدر از آن استقبال شد که تا این لحظه هرکس بطورمستقیم یا غیرمستقیم از آن خاطره دارد و از گوش دادن به آن لذت می‌برد. چمن آرا به اسنادی که برای نمایش تاریخ نشر موسیقی در ایران در اختیار دارد، اشاره کرد و گفت: ما ۲ هزار سند داریم که دستچینی از این اسناد را برای افتتاحیه انتخاب کردیم. یک ماه است که مشغول درست کردن شناسنامه از همه اسناد هستیم.

در ادامه دبیری نژاد کارشناس موزه‌ای مجموعه بتهوون در توضیح بیشتر گفت: این محل را می‌توان مدلی از هایپرمارکت‌های فرهنگی دانست که در ضمن موزه بودن خدمات فرهنگی دیگری هم دارند؛ در واقع یک مدل جدید از موزه تلقی می‌شود به همین دلیل در اینجا محدودیت‌های موزه به مثابه موزه وجود ندارد، بلکه در کنار موزه بتهوون فروشگاه، کتاب‌فروشی، مرکز موسیقی، گل‌فروشی و کافی‌شاپ نیز خدمات عرضه می‌کنند و در کنار همه این برنامه‌ها ایونت‌های مختلف نیز می‌تواند برگزار شود. طبقه بالا موزه موسیقی برای فروش صفحه و همچنین اتاق خدمات به پژوهشگران در نظر گرفته شده است که کسانی که می‌خواهند درباره تاریخ موسیقی کار کنند می‌توانند در اینجا به اسناد مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر