جشنواره فیلم تورنتو شروع شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۲:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۹۱۳۷
جشنواره فیلم تورنتو شروع شد

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۸ با نمایش دو فیلم «پادشاه یاغی» و فیلم مستند مایکل مور، کار خود را شروع کرد. به گزارش سنتینل، نخستین اکران درام اسکاتلندی نتفلیکس با عنوان «پادشاه یاغی» و مستند جدید مایکل مور درباره دوران ترامپ، فیلم‌هایی بودند که آغازگر چهل و سومین دوره جشنواره فیلم تورنتو شدند.

این جشنواره که از پنجشنبه ۶ سپتامبر شروع به کار کرد، به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و از آغازگران رقابت‌های سینمایی در امریکای شمالی محسوب می‌شود. بازیگران «پادشاه یاغی» شامل کریس پاین و آرون تیلور جانسون و دیوید مکنزی کارگردان فیلم، دیشب روی فرش قرمز این فیلم رفتند تا این فیلم اکشن را که در قرن چهاردهم می‌گذرد معرفی کنند.

مایکل مور فعال و مستندساز نیز برای معرفی فیلم «Fahrenheit 11/9» در تورنتو حضور یافت. این فیلم درباره دلایل انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ است. امسال ۲۵۴ فیلم بلند و ۸۸ فیلم کوتاه در جشنواره تورنتو به نمایش درمی‌آید.

رابرت ردفورد ۸۲ ساله از جمله ستارگانی است که برای معرفی فیلمش به این دوره جشنواره تورنتو می‌آید.

اصغر فرهادی با بازیگران فیلم «همه می‌دانند» نیز برای نمایش فیلمش راهی تورنتو می‌شود. جز «همه می‌دانند» فرهادی، «سه رخ» جعفر پناهی، فیلم کوتاه «تاریکی» ساخته سعید جعفریان، «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی، «مرز» ساخته علی عباسی محصول دانمارک و سوئد، «باشگاه افعی» ساخته مریم کشاورز محصول امریکا و«ترقه» ساخته جاسمین مظفری محصول کانادا نیز در این دوره به نمایش درمی‌آیند.

 

ارسال نظر