«ون گوگ» در ونیز

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۱:۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۹۶۳
«ون گوگ» در ونیز

فیلم «دروازه ابدیت» که به زندگی «ونسان ون گوگ» نقاش سرشناس هلندی می‌پردازد اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره ونیز تجربه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، فیلم زندگی «ونسان ون گوگ» با عنوان «دروازده ابدیت» به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی هفتادوپنجمین جشنواره فیلم ونیز به‌روی پرده رفت. این فیلم به کارگردانی «جولین شنابل» به زندگی «ون گوگ» فقیر در دهه ۱۸۸۰ میلادی در پاریس می‌پردازد؛ جایی که آثار هنری او در بهترین حالت نادیده گرفته می‌شد و در بدترین حالت بی‌ارزش تلقی می‌شد و مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

داستان فیلم در جنوب فرانسه و در بیرون و داخل آسایشگاه روانی ادامه می‌یابد و چند سال بعد با مرگ این هنرمند ۳۷ ساله بر اثر اصابت گلوله‌ای به شکمش پایان می‌یابد اما بر خلاف آنچه مورخان معتقدند، درگذشت «ون گوگ» در فیلم به صورت خودکشی نشان داده نشده است.

«ویلم دفو» بازیگر نامزد اسکار به سبب ویژگی‌های خاص چهره بهترین گزینه برای ایفای نقش «ونسان ون گوگ» در این فیلم بوده است و در نقش مردی بسیار تنها بازی کرده که آرامشش را تنها در طبیعت و کارش می‌یابد. «دفو» بازیگر نقش این نقاش جریان‌ساز تاکنون دو بار برای فیلم‌های «جوخه» (۱۹۸۶) و «سایه خون‌آشام» (۲۰۰۰) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

 

ارسال نظر