راز سکوت کرملین

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۱:۲۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۴۷۴
راز سکوت کرملین

 نیویورک تایمز:

در سال 2016، سازمان‌های اطلاعاتی امریکا، هشدارهای بسیاری درباره تصمیم روسیه به دخالت در انتخابات امریکا اعلام کرده بودند. همچنین، پس از انتخابات 2016 امریکا نیز، با احتمال دخالت روسیه، تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفت و ارزیابی‌های دقیقی از سوی خبرنگاران نزدیک به ولادیمیر پوتین منتشر شد. نیویورک تایمز اما در صفحه اول خود، خبر از سردرگمی سازمان سیا درباره موضع پوتین در انتخابات میان‌دوره‌ امریکا می‌دهد. طبق این گزارش، در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از سوی منابع مطلع و آگاهان از کرملین منتشر نشده است و این موضوع، سازمان سیا را سردرگم کرده است. این در حالی است که بسیاری از مقامات امریکایی، باور ندارند که منابع خود در روسیه کشته شده باشند اما اعلام شده که اخراج بسیاری از کارکنان امریکا در مسکو، مشکلاتی نیز برای فعالیت نیروهای سازمان سیا در کرملین ایجاد کرده باشد.

  ال پایس:

فرناندو آلونسو در زمان برگزاری گرندپری بلژیک تصادف کرد. این روزنامه، در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از تصادف فرناندو، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش، این حادثه برای خودروی راننده اسپانیایی تیم مک‌لارن باعث توقف در رقابتش شد. چند ثانیه پس از آغاز این مسابقه، نیکو هالکنبرگ به ماشین فرناندو آلونسو برخورد کرد و باعث شد تا خودش به همراه آلونسو و لکرک از دور مسابقه خارج شوند. هرچند در این بین به هیچ راننده‌ای آسیبی نرسید اما ماشین فرناندو آلونسو با صدمه جدی مواجه شد.همچنین گفته شده که در این مسابقات، سباستین فتل از تیم فراری بود که با ثبت بهترین زمان موفق به کسب عنوان اول در بلژیک شد. فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی رشته فرمول یک، تاکنون ۲ بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده است.

  تایمز:

پرونده فساد مقامات در کشورهای مختلف، در رقابتی گسترده با یکدیگر قرار گرفته است. آنطور که در صفحه اول این روزنامه منتشر شده، یک مقام ارشد سابق واتیکان، رهبر کاتولیک‌های جهان را به اطلاع از سوءرفتارهای یک کاردینال سرشناس امریکایی متهم کرد و از پاپ فرانسیس خواست که استعفا کند. طبق گزارش تایمز، کارلو ماریا ویگانو، فرستاده سابق پاپ به امریکا در نامه‌ای تاکید کرد: در سال ۲۰۱۳ به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفته است که کاردینال تئودور مک‌کریک با اتهامات جنسی متعددی از سوی مقام‌های رده پایین‌ و کشیش‌ها مواجه است.مقام‌های واتیکان هنوز درباره محتویات این نامه اظهارنظری نکرده‌اند. فرستاده سابق پاپ به امریکا در این نامه‌ تاکید دارد که ژوئن ۲۰۱۳ پاپ فرانسیس را که اندکی پیش از آن به مقام پاپی انتخاب شده بود، در جریان اتهامات مک‌کریک قرار داده است.

 

ارسال نظر