کیوسک

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۱:۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۸۲۲۱
کیوسک

فراتر از قانون

 اکونومیست:

در روزهای گذشته، پل مانافورت رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در دادگاه که به 18 مورد متهم شده بود در 8 مورد گناهکار شناخته شد و به این ترتیب اولین پرونده تحقیقات رابرت مولر به نتیجه رسید. در همین زمان، مایکل کوهن، وکیل پیشین او، در دادگاه فدرال منهتن اعلام کرد که ترامپ به او دستور داد تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به دو زنی که ادعا کرده بودند با ترامپ رابطه داشته‌اند، حق‌السکوت بدهد. به گزارش اکونومیست، این اولین‌باری است که دونالد ترامپ بطور رسمی با اتهام قانون‌شکنی مواجه شده است. در واقع او از وکیل خود خواسته بود که قانون‌شکنی کرده و سپس او را به حمایت دروغ از ترامپ واداشته بود. این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که دونالد ترامپ، پیش از این تلاش‌های بسیاری برای لغو تحقیقات تیم مولر صورت داده بود که جلوگیری از اجرای عدالت، یکی از بزرگ‌ترین موارد قانون‌شکنی در امریکا به‌شمار می‌رود.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه، در صفحه اول خود، گزارشی از تحقیقات آرژانتین در مورد دارایی رییس‌جمهوری سابق این کشور منتشر کرد. طبق این گزارش، پرونده فساد در آرژانتین، به خانه رییس‌جمهوری سابق این کشور رسید. آنطور که در وال‌استریت ژورنال گفته شده، سناتور‌های آرژانتینی در راستای تحقیقات مرتبط با فساد، به بررسی مایملک رییس‌جمهوری سابق این کشور رای مثبت دادند. کریستینا فرناندز، رییس‌جمهوری سابق آرژانتین که هم‌اکنون یک سناتور است، جزو ۶۷ قانونگذاری است که روز چهارشنبه به اتفاق آرا به این طرح رای مثبت داد. آنطور که گفته شده، او متهم است که در طرح فسادی درباره قرارداد‌های کاری دولتی دست داشته است و بسیاری از مقام‌های سابق و تاجران آرژانتینی هم در آن همدست هستند. این رهبر سابق آرژانتین تمامی اتهامات را بی‌اساس می‌داند و با بررسی دارایی‌هایش طبق شرایطی موافقت کرده است.

 ال‌پایس:

بحران مهاجرت در گوشه‌وکنار جهان، هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، اسپانیا ۱۱۶ پناهجو را به مراکش پس فرستاد. طبق گزارش ال‌پایس، اسپانیا روز پنجشنبه ۱۱۶ مهاجر آفریقایی را که به صورت غیرقانونی وارد سئوتا شهری واقع در سواحل شمالی قاره آفریقا شده بودند، به کشور مراکش پس فرستاد. سئوتا یک شهر خودمختار اسپانیایی است که با مراکش مرز خاکی دارد. این اقدام دولت اسپانیا تحت عنوان «اخراج جمعی و سریع مهاجران» در کمترین زمان ممکن با واکنش انتقاد آمیز گروه‌های مدافع حقوق بشر مواجه شد. به گفته سخنگوی وزارت کشور اسپانیا هر یک از این مهاجران حق دسترسی به وکیل، مترجم و پزشک را داشته‌اند.

 

ارسال نظر