بزرگ‌ترین سیل قرن در هند

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۰۰:۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۱۳۵
بزرگ‌ترین سیل قرن 
در هند

    فایننشال تایمز:

در روزهای گذشته، یکی از بزرگ‌ترین سیل‌های هند در کرالا باعث آوارگی صدها هزار نفر شد. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، بیش از 800 هزار نفر در کمتر از 4 روز دراین شهر آواره شدند. همچنین، شمار تلفات این حادثه حدود 370 نفر گزارش شده که احتمال می‌رود افزایش داشته باشد. به گزارش فایننشال تایمز، بیش از 3 میلیارد دلار به تاسیسات زیربنایی در این منطقه نیز آسیب رسیده است. با کاهش باران‌های موسمی در روز گذشته، امدادگران تلاش کردند که به اشخاصی که از چند روز قبل در محاصره سیل قرار گرفته بودند کمک کنند. باران‌های موسمی از اواخر ماه مه در این منطقه باریدن گرفت و به فرسایش خاک و سیلاب منجر شد. آنطور که گفته شده، ارتش و نیروی دریایی هند به یاری امدادگران شتافته است. ماهیگیران هم با قایق‌های ماهیگیری‌شان در امدادرسانی به سیل‌زندگان نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند.

    ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از اعزام نیروی برزیل، به مرزهای ونزوئلا منتشر کرد. طبق این گزارش، دولت برزیل اعلام کرده که گروهی از نظامیان این کشور را با هدف تامین امنیت به مرزهای خود با ونزوئلا اعزام خواهد کرد. این تصمیم از سوی برزیل در حالی صورت گرفت که در مرزهای این کشور، تنش‌های بسیاری علیه پناهجویان تازه‌وارد از ونزوئلا صورت گرفته بود. روز گذشته مقام‌های برزیلی اعلام کرده بودند که ساکنان شهر مرزی «پاکارایما» در شمال این کشور به مهاجران تازه وارد حمله کرده و پس از راندن آنها به ونزوئلا، اموالشان را سوزانده‌اند. این شهر در شمال برزیل و هم‌مرز با ونزوئلاست. طبق گزارش این روزنامه اسپانیایی، مهاجرت از به برزیل، در سال‌های اخیر به دلیل تنش‌های سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا، افزایش بسیاری داشت اما روند مهاجرت در ماه گذشته میلادی با تشدید نابسامانی اوضاع اقتصادی در ونزوئلا، شتاب قابل‌توجهی داشته و منجر به تنش‌هایی در مرز برزیل شده است.

    وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه نیز، با انتشار عکسی از مهاجران ونزوئلایی، علاوه بر پرداختن به گزارشی در این باره، خبری از مذاکرات ترکیه و امریکا منتشر کرد. طبق این گزارش، دولت ترامپ پیشنهاد ترکیه را مبنی بر آزادی کشیش امریکایی در مقابل بخشودگی جریمه میلیاردی یک بانک بزرگ ترکیه‌ای را رد کرده است. آنطور که گفته شده، بازداشت اندرو برانسون کشیش امریکایی بدترین بحران را در روابط چند دهه اخیر امریکا و ترکیه رقم زده و موجب شده است ارزش لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح در ماه‌های اخیر سقوط کند و زمینه را برای اقدام امریکا در اعمال دور دیگری از مجازات‌ها علیه آنکارا در این هفته مهیا ساخته است. این خبرها در حالی منتشر شده که یک کارشناس مسائل ترکیه اعلام کرده که موضوع کشیش برانسون باعث شد تنش‌ها بین آنکارا و واشنگتن سر  باز کند اما ترکیه نهایتا با امریکا مذاکره خواهد کرد.

 

ارسال نظر