آغاز رقابت‌های نخست‌وزیری در پاکستان

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۸۷۶
آغاز رقابت‌های نخست‌وزیری در پاکستان

    نیویورک تایمز:

آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، دیروز، زمان تعیین نخست‌وزیر پاکستان بود و رهبران دو حزب تحریک انصاف و نواز، با یکدیگر به رقابت پرداختند. این رقابت‌ها در حالی برگزار شد که پیش‌بینی‌ها حاکی از پیروزی عمران خان هستند. آنطور که گفته شده، کاربران فضای مجازی و کارشناسان رسانه‌ها نیز، عمران‌خان را پیروز قاطع این رقابت می‌دانند. به گزارش نیویورک تایمز، «خورشید شاه» نیز، عضو ارشد حزب مردم خبر از حضور حزبش در جلسه پارلمان داد و گفت به هیچ کدام از این افراد رای نخواهد داد. گفته شده بیشتر اعضای پارلمان از حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان هستند و حزب نواز و حزب مردم به ترتیب تنها 81 و 54 کرسی پارلمان را در اختیار دارند.

  فایننشال تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از کره‌شمالی منتشر شده است. طبق این گزارش، مقامات کره‌شمالی خواستار استرداد مظنونین برنامه‌ریزی برای ترور «کیم‌جونگ‌اون» شدند. «هان سونگ‌ریول»، معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی روز پنج‌شنبه خواستار تشکیل جلسه دیپلمات‌های این کشور برای بررسی این موضوع شد. آنطور که گفته شده، مقامات کره‌شمالی بر این باورند که سازمان اطلاعات مرکزی امریکا و سازمان اطلاعاتی کره‌جنوبی، با یک شهروند کره شمالی را با پرداخت رشوه برای ترور «کیم جونگ اون» همکاری کرده‌اند. به گزارش فایننشال تایمز، نماینده کره شمالی نیز پنج‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای، برنامه‌ریزی برای ترور رهبر کره شمالی را اعلان جنگ عنوان کرد.سازمان سیا و کاخ سفید تاکنون درباره این بیانیه اظهارنظری نکرده‌اند اما سازمان اطلاعاتی کره‌جنوبی آن را بی‌اساس عنوان کرده است.

    لوموند:

به‌دنبال حادثه مرگبار فروریختن پل در شهر جنووای ایتالیا، این کشور خواستار لغو جواز شرکت سازنده این پل شده و اتحادیه اروپا را نیز تا حدودی در این قضیه مقصر شناخته است. به گزارش صفحه اول لوموند، معاون نخست‌وزیر ایتالیا نیز سازنده این پل بزرگراهی را مسوول سانحه شناخت. او در این باره گفت: این پل فرو ریخت چون عملیات نگهداری و بازرسی آن به‌درستی انجام نشده بود. فرانچسکو کوتزی، دادستان شهر جنوا نیز این رخداد را حاصل «خطای انسانی» خوانده است. همچنین گفته شده که مقامات دولت ایتالیا، دولت فرانسه را متکبر و دشمن شماره یک کشورشان درمورد سیاست‌های مهاجرتی نامیدند. لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا نیز در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه که گفته بود از شمار پناهجویان به سمت اروپا در مقایسه با یک دهه پیش کاسته شده است، گفت ماکرون با واقعیت آشنایی ندارد.

 

ارسال نظر