آوار پل جنووا بر سهام آتلانتیا

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۹۳
آوار پل جنووا بر سهام آتلانتیا

   نیویورک تایمز:

ریزش پل ایتالیا و شمار تلفات آن، در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد. آنطور که در صفحه اول نیویورک تایمز گفته شده، فروریختن پل معلق بر یک آزادراه در شهر جنووا در شمال ایتالیا ده‌ها کشته برجای گذاشته و به عنوان مرگبارترین حادثه در نوع خود در اروپا از سال ۲۰۰۱ تاکنون معرفی شد. به گفته ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا بیش از دویست آتش‌نشان در محله حادثه حضور یافتند. هنگام ریزش پل، هشت خودرو از روی آن عبور می‌کردند. ریزش پل همچنین باعث تصادف بیش از بیست دستگاه خودروی عبوری شد. همچنین، خودروها از ارتفاع نود متری روی ریل‌های راه‌آهن و یک انبار سقوط کردند. فروریختن این پل باعث بسته شدن یک شاهراه اصلی ایتالیا شده که به سواحل مدیترانه در جنوب ایتالیا و فرانسه -موسوم به ریویرای ایتالیا و فرانسه- مرتبط می‌شود. بلافاصله پس از ریزش پل، سهام آتلانتیا شرکتی که اداره پل را به عهده داشت بیش از شش درصد افت کرد و خرید و فروش آن به حالت تعلیق درآمد.

     فایننشال تایمز:

تحریم‌های اعمال شده بر کالاهای وارداتی از کشورهای مختلف از طرف دولت ترامپ، اقتصاد جهان را به چالش کشیده است. این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره تبعات جنگ تجاری ترامپ منتشر کرد. طبق این گزارش، وزیر اقتصاد آلمان به‌شدت از سیاست‌های ترامپ در استفاده از تعرفه‌ها و تحریم‌های تجاری علیه سایر کشورها انتقاد کرده و گفت: تعرفه‌های اعمال شده از سوی دولت امریکا علیه چین، ترکیه و سایر کشورها تبعات چشمگیری بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. همچنین به گزارش فایننشال تایمز، او در این باره گفته این جنگ تجاری در حال کاهش دادن و از بین بردن رشد اقتصادی و فرصت‌های شغلی در جهان است و نااطمینانی‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. مصرف‌کنندگان کسانی هستند که از این جنگ تجاری بیشترین آسیب را خواهند دید و قیمت کالاها نیز در نهایت گران‌تر خواهد شد.

   وال استریت ژورنال:

این روزنامه نیز، با اشاره به حادثه ریزش پل در ایتالیا، خبر از اجرای تحریم‌های ترکیه علیه امریکا منتشر کرد. طبق این گزارش، اجرای فرمان رییس‌جمهور ترکیه درباره افزایش صد‌در‌صدی تعرفه گمرکی برخی کالا‌های وارداتی امریکایی از دیروز آغاز شد. آنطور که گفته شده، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، در واکنش به تصمیم رییس‌جمهور امریکا درباره افزایش دو برابری تعرفه گمرکی فولاد و آلومینیوم وارداتی از ترکیه، دستور افزایش تعرفه برخی کالا‌های وارداتی از امریکا را صادر کرده است. معاون رییس‌جمهوری ترکیه نیز با تایید افزایش تعرفه‌های گمرکی برخی کالاهای وارداتی از امریکا، اعلام کرد که این اقدام در چارچوب مقابله به مثل با تهاجم‌های آگاهانه امریکا به اقتصاد ترکیه صورت گرفته است.

 

 

ارسال نظر