پالیز، میزبان «گولاگ»

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۹۲
پالیز، میزبان «گولاگ»

سجاد تابش در اولین تجربه کارگردانی خود در عرصه تئاتر، نمایش «گولاگ» را بر اساس نمایشنامه «کالیگولا» اثر آلبر کامو در تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌برد. سجاد تابش بازیگر جوان تئاتر درباره اولین تجربه خود در عرصه کارگردانی تئاتر به مهر گفت: حدود هفت ماه است که روی نمایشنامه «کالیگولا» اثر آلبر کامو کار می‌کنم و بر اساس آن، نمایشنامه «گولاگ» را نوشتم و تمرین روی این نمایشنامه را از 2 ما و نیم پیش شروع کردم و قصد دارم آن را روی صحنه ببرم.

او درباره نوع نگاه و برداشتی که در نمایشنامه «گولاگ» از «کالیگولا» داشته است، اظهار کرد: در واقع «گولاگ» با الهام از «کالیگولا» نوشته شده و سعی کردم موقعیت آن را حفظ کنم ولی قصه و کاراکترهای خود را وارد نمایشنامه کردم. در اصل وامدار نمایشنامه «کالیگولا» هستم ولی در عین حال نمایشنامه خود را نوشته‌ام. تابش درباره تعداد بازیگران و زمانی که برای تمرین نمایش «گولاگ» سپری شده است، افزود: این نمایش دارای هفت بازیگر و شخصیت اصلی است و یک گروه حرکت نیز جزو کاراکترهای فرعی اثر هستند. کارگردان نمایش «گولاگ» درباره اینکه آیا حمایتی برای تولید این اثر نمایشی وجود داشته است یا نه، تاکید کرد: از ابتدا که کار را شروع کردم، می‌دانستم که حمایتی وجود نخواهد داشت زیرا در تئاتر ایران حمایتی از اکثر گروه‌ها نمی‌شود و من نیز از این امر مستثنی نیستم.

وی در پایان با بیان اینکه قرار است نمایش «گولاگ» را از نیمه شهریور در تماشاخانه پالیز روی صحنه ببرد، اظهار کرد: پیش از این قرار بود که «گولاگ» را در مردادماه و در تالار حافظ روی صحنه ببریم که این امر میسر نشد و خود را با شرایط جدید اجرا وفق دادیم.

 

ارسال نظر