شق‌القمری به نام «پیروزی»

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۹۰
شق‌القمری به نام «پیروزی»

یک رهبر ارکستر توصیه کرد که نوازندگان و عوامل ارکستر سمفونیک تهران باید بیرون از مرزهای تالار و ایران، در هر فرصتی در فستیوال‌های خارجی شرکت کنند. نادر مرتضی‌پور ـ رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران ـ که قرار است «سمفونی پیروزی» را با این ارکستر روی صحنه ببرد در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت ارکستر با توجه به شرایط زمانی و مکانی کنونی خوب است، اما انجام چنین کاری با شرایط ویژه‌ای که وجود دارد شق‌القمر است، زیرا تمرین‌ها کم و رپرتوار سخت است. ضمن اینکه ارکستر سمفونیک همزمان با تمرین این اجرا با رهبر دیگری رپرتوار کلاسیک دیگری را هم تمرین می‌کند. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نقاط ضعف و قوت نوازندگان ارکستر سمفونیک را چه می‌داند، به بیان این بسنده کرد: بهتر می‌دانید همیشه مشکلات و کمبودها وجود دارد؛ ما ساختیم، می‌سازیم و خواهیم ساخت. مرتضی پور که پیشتر نیز رهبری ارکستر سمفونیک تهران را برعهده داشته است، درباره راهکاری برای تقویت نوازندگان، با تاکید بر آموزش، گفت: نوازندگان و عوامل ارکستر باید بیرون از مرزهای تالار و ایران، در هر فرصتی در فستیوال‌های خارجی شرکت کنند.

او ادامه داد: ما ماه محرم و صفر را در پیش داریم و ارکستر در آن زمان کنسرت خاصی ندارد. من به مدیران هنری این مجموعه پیشنهاد می‌کنم اعضای ارکستر، از این فرصت استفاده کرده و دوره ببینند؛ این برنامه از هر چیز دیگری واجب‌تر است.این رهبر ارکستر همچنین درباره فعالیت‌های شخصی‌اش، گفت: تا پیش از اینکه برای این پروژه انتخاب شوم به مطالعه، تحصیل و تمرین مشغول بودم و خودم را برای انجام چنین پروژه‌هایی در شرایط خوب و مناسب نگه می‌داشتم.

ارکستر سمفونیک تهران با مدیریت هنری شهرداد روحانی و رهبر مهمان نادر مرتضی‌پور (۲۴ مرداد ماه) ساعت ۱۸ «سمفونی پیروزی» را در تالار وحدت به روی صحنه می‌برد. در این اجرا قطعات خیزش و اتحاد ـ ایستادگی، مقاومت و مقابله ـ پیروزی، سازندگی و حرکت در مسیر پیشرفت ـ اقتدار و امید به آینده، توسط ارکستر سمفونیک تهران نواخته می‌شود.

 

ارسال نظر