نگرانی از ترامپ در نشست «ناتو»

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۰:۴۹:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۴۹۲
نگرانی از ترامپ در نشست «ناتو»

   نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

صفحه اول نیویورک تایمز, گزارشی از حمایت مقامات امریکا از توافق نامه ناتو منتشر کرد. طبق این گزارش, جان بولتون, مانند یک فرشته نجات برای ناتو عمل کرد. آنطور که در نیویورک تایمز گفته شده, مقامات امنیت ملی امریکا, تلاش‌های بسیاری کردند تا پیش از برگزاری جلسه ناتو, بتوانند از تعهدات ناتویی امریکا در برابر تصمیم‌های غیرقابل پیش بینی ترامپ, محافظت کنند. به گفته دیپلمات‌های اروپایی وامریکایی, این تلاش‌ها به نشانه آن است که مشاوران ارشد ترامپ, به حفاظت از قراردادهای بین‌المللی و طولانی‌مدت امریکا هستند تا ترامپ با تصمیم‌های ناگهانی به آنها صدمه‌ای نزند. در این راستا سفیران متحدان امریکا گفته‌اند که طرح مقامات امریکایی تا حدودی جواب داده است. به گفته برخی از مقامات اروپایی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات‌‌متحده امریکا و جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور به‌شدت در جست‌وجوی آن بودند تا شکافی که به دلیل عملکرد ترامپ در گروه۷ پیش آمد، در این اجلاس به‌وقوع نپیوندد.

  دالاس مورنینگ نیوز:

در راستای نشست ناتو, این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تندی امریکا با یکی از متحدان ناتو منتشر کرد. طبق این گزارش, ترامپ اعلام کرده که تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را دو برابر کرده است. بدین ترتیب تعرفه آلومینیوم وارداتی از ترکیه از این پس 20 درصد و فولاد 50 درصد خواهد بود. آنطور که گفته شده, این اقدامات از سوی ترامپ, تنبیهی و در چارچوب سیاست اعمال زور و تهدید برای پیشبرد اهداف دولت امریکا، مطرح شده است. پیش از این, ترامپ گفته بود که به دنبال محکومیت قضایی «آندرو برونسون», کشیش امریکایی مقیم ترکیه، آنکارا را تحریم خواهد کرد.

  نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

صفحه اول این روزنامه گزارشی از ادامه آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا منتشر کرده است. طبق این گزارش، گسترش آتش سوزی جنگلی، مناطق جنوبی کالیفرنیا را تهدید می‌کند. همچنین، گفته شده که پیشروی آتش جنگل، مناطق جنوب شرق لس‌آنجلس را مورد تهدید قرار داده و به منظور مهار آن، صبح روز جمعه صدها آتش‌نشان برای جلوگیری از گسترش آتش بسیج شده‌اند؛ آتشی که بیم آن می‌رود هزاران خانه در یک منطقه کوهستانی واقع در جنوب شرق لس‌آنجلس را در کام خود بکشد. بیش از 21 هزار نفر از سکنه حواشی دریاچه السینور از این محل تخلیه شده‌اند. به دلیل وزش باد و گیاهان خشک شده، این آتش‌سوزی، در فاصله بین پنج شنبه شب تا روز جمعه، به سرعت گسترش یافته است.

 

ارسال نظر