مهاجران در اندلس

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۲۷۴۱۲
مهاجران در اندلس

 

  ال پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود, گزارشی جدید از مهاجران منتشر کرد. طبق گزارش ال پایس, یک کشتی متعلق به سازمان غیر انتفاعی اسپانیا Proactiva Open Arms، حامل 87 غیرقانونی مهاجر، وارد بندر جزیره سبز در اندلس اسپانیا شد. آنطور که گفته شده, این کشتی در روزهای گذشته, بین تونس و جزیره‌ای در ایتالیا در حرکت بود گفته میشود که فعالان حقوق بشر از پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، خواستار یک بندر امن برای مهاجران شدند . بر این اساس, اجازه ورود مهاجران به این بندر صادر شد. به گزارش این روزنامه,برخی سیاستمداران ناسیونالیستی اسپانیا به صورتی آشکار ابراز نگرانی می‌کنند که موج مهاجرت اعراب به کشورشان، آن جا را دوباره به یک «سرزمین اشغال شده» مبدل کند.

  نیویورک تایمز:

جنگ تجاری امریکا و چین, روز به روز وارد مراحل جدیدتری می‌شود. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود گفته,  در ادامه جنگ تجاری چین و امریکا، پکن در تازه‌ترین اقدام خود، با اعمال تعرفه روی 330 محصول امریکایی، اقدام جدید این کشور علیه صادرات پکن به امریکا را تلافی کرد تا آتش جنگ تعرفه‌ها همچنان روشن بماند.بر اساس تصمیم جدید دولت چین که قرار است از اول شهریور امسال اجرایی شود، ۳۳۰ محصول امریکایی از جمله نفت خام، زغال سنگ، گازوئیل، خودرو و تجهیزات پزشکی و درمانی مشمول تعرفه خواهند شد. پکن می‌گوید این اقدام در واکنش به اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر برخی کالاهای صادراتی از چین به امریکا است. این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشر شده, با بالا رفتن هزینه‌ها و سخت شدن مقررات برای شرکت‌های امریکایی و با توجه به اینکه گشایشی در شرایط فعلی دیده نمی‌شود، روابط تجاری دو طرف می‌تواند تیرگی بیشتری پیدا کند و باعث شود تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دو طرف از کشورهای هم خارج شوند.

  لوموند

کالیفرنیا هنوز در آتش می‌سوزد. طبق گزارش صفحه اول لوموند، پر جمعیت‌ترین ایالت امریکا و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان, چند روزی است که در آتش می‌سوزد. این ایالت تجربه‌های بسیاری در آتش‌سوزی‌های مهیب دارد. اما آتش‌سوزی جاری آنکه از ماه گذشته شروع شده است به طرزی غیرعادی ویرانگر است. این فقط یکی از چند مورد آتش‌سوزی بزرگی است که این ایالت از اکتبر گذشته تا به امروز به خود دیده است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا عامل اصلی این حریق را به «قوانین بد زیست محیطی» نسبت داده است. این در‌حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان, افزایش آلاینده‌ها و تغییرات اقلیمی, مهم‌ترین عامل گرم شدن هوا و ایجاد چنین آتش‌سوزی‌هایی هستند؛ بحرانی که امریکا، در کنار چین، بزرگ‌ترین عامل آن هستند.

 

ارسال نظر