اولین شرکت یک‌تریلیون دلاری

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۱:۵۵:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۹۱۷
اولین شرکت
یک‌تریلیون دلاری

 

 فایننشال تایمز:

ارزش شرکت «اپل»، از مرز یک هزار میلیارد دلار گذشت و بدین تریتیب این غول فناوری امریکایی نخستین شرکت یک تریلیون دلاری جهان لقب گرفت. به گزارش فایننشال تایمز، این موفقیت شرکت اپل در حالی حاصل شد که ظهر پنج‌شنبه هر سهم آن در بازار نیویورک به مبلغ ۲۰۷ دلار و 5 سنت معامله شد. طبق این گزارش، این شرکت در بهار ۱۹۷۶ در ایالت کالیفرنیا در سواحل غربی ایالات متحده تاسیس و سهام آن در سال ۱۹۸۰ به بازار بورس عرضه شد. موفقیت چشم‌گیر امروز اپل اما در سال ۱۹۹۷، و هنگامی که در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و هر سهم آن کمتر از یک دلار شد، برای بسیاری قابل تصور نبود. استیو جابز، از بنیانگذاران اپل که در آن زمان از هیات مدیره کنار گذاشته شده بود، بار دیگر به شرکت خود بازگشت و با معرفی «آیفون» و «آیپاد» ناجی اپل شد. گمانه‌زنی‌ها در مورد نسل جدید تلفن‌های هوشمند آیفون، که قرار است سپتامبر رونمایی شود، بر افزایش ارزش سهام آن بی تاثیر نبوده است.

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از درگیری‌ها پس از انتخابات زیمبابوه منتشر کرد. طبق این گزارش، منابع پلیس در شهر هراره، پایتخت زیمبابوه اعلام کردند در جریان تظاهرات اعتراض‌آمیز به نتایج انتخابات عمومی در این کشور دست کم شش تن کشته شدند. سخنگوی پلیس هراره در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: «آمار تلفات ناشی از خشونت‌های این تظاهرات با کمال تاسف افزایش پیدا کرد و به شش نفر رسید زیرا سه تن در پی شدت جراحات جان خود را از دست دادند. » خشونت‌ها در زیمبابوه در حالی به اوج خود رسیده است که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در زیمبابوه قرار است شامگاه پنج‌شنبه به صورت رسمی اعلام شود. حال و هوای شهر هراره، پایتخت زیمبابوه در ساعات پیش از اعلام رسمی انتخابات «بسیار امنیتی» گزارش شده است. واحد‌های نظامی ارتش پس از سرکوب تظاهرات اعتراضی روز گذشته در خیابان‌های پایتخت مستقر شده‌اند و کوچک‌ترین تحرکات را زیر نظر دارند.

 وال‌استریت ژورنال:

دولت جدید سوسیالیست اسپانیا مذاکراتی را با رهبر جدایی‌طلب کاتالونیا در اولین دیدار با هدف کاهش تنش‌ها برگزار کرد. طبق گزارشی که این روزنامه اسپانیایی در صفحه اول خود منتشر کرد، نمایندگان هر دو طرف به مدت چهار ساعت در بارسلونا به عنوان بخشی از کمیسیون دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کردند. پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا و کوئین تورا، رییس کاتالونیا توافق کردند که این کمیسیون را که از سال ۲۰۱۱ به تعلیق درآمده بود، فعال کنند. تنها توافق انجام شده در این دیدار تعیین جدول زمانی برای انجام مذاکرات آتی در ماه‌های سپتامبر و دسامبر است. همچنین وزیر امور خارجه منطقه کاتالونیا اعلام کرد: ما درک کاملا متفاوتی از عادی سازی روابط داریم.

 

ارسال نظر