یک زن سینما را به آتش کشید

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۸۳۴
یک زن سینما را به آتش کشید

نمایش «جنوبی» به کارگردانی سهیل محزون که برداشتی آزاد از واقعه سینما رکس آبادان است از ۱۱ مرداد در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. سهیل محزون بازیگر و کارگردان جوان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی گفت: قصد دارم نمایش «جنوبی» را که بر اساس ایده‌یی از من و توسط میثم یوسفی نوشته شده است از ۱۱ مرداد در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه ببرم.

او درباره موضوع این اثر نمایشی توضیح داد: «جنوبی» درباره سینما رکس آبادان و برش شخصی و تخیلی من از حادثه سینما رکس آبادان است. «جنوبی» روایتگر داستان زنی است که وارد سینمایی می‌شود که مهریه او است و آنجا را به آتش می‌کشد. محزون درباره طراحی و شیوه اجرای نمایش، به مهر گفت: طراحی و اجرای این نمایش به گونه‌یی است که مخاطب در نمایش احساس می‌کند که در یک سینما حضور دارد و فیلم «گوزن‌ها» را تماشا می‌کند. این کارگردان جوان تئاتر با بیان اینکه نمایش «جنوبی» با لهجه مردم جنوب ایران اجرا می‌شود، افزود: کاوه دوستی مشاور لهجه نمایش «جنوبی» است که قصه آن به دهه ۵۰ باز می‌گردد.

او تاکید کرد: نمایش «جنوبی» جزو معدود کارهایی است که با لهجه جنوبی اجرا می‌شود و ما با این نمایش سعی کردیم یادی از مردم جنوب داشته باشیم.

دُنا تارفی، علی قربان خانی، آریاز ذوالفقاری، ناصر کلاته، مهسا پوره، رضا صالحی، حامد خردمند، مجید محمدی، آرش تخیری، فرناز خوش نیت، علی بیگ زاده، سما پورمهدی، امرحسین گمنام، رضا اسماعیلی، سهیل جمشیدی، محمد راضی، محبوبه طاهری، یلدا سلطانی، پونه فتحعلیان و آزاده جاوید گروه بازیگران نمایش «جنوبی» را تشکیل داده‌اند. الهام میرباقری طراح لباس، ارکیده هاشمی طراح صحنه، حامد تهرانی علوی آهنگساز، رضا صالحی طراح گریم و سروش گل محمدی تهیه‌کننده این اثر نمایشی هستند.

 

ارسال نظر