«شگفت انگیزان ۲» به کلوپ میلیاردی‌ها پیوست

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۳۱
«شگفت انگیزان ۲» به کلوپ میلیاردی‌ها پیوست

انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» فروشش را در سراسر جهان از مرز یک میلیارد دلار عبور داد و به گروه فیلم‌هایی پیوست که فروشی بیش از یک میلیارد دلار را تجربه کرده‌اند.

به گزارش ورایتی، فیلم «شگفت‌انگیزان ۲» با عبور از مرز فروش یک میلیارد دلاری نامش را در تاریخ ثبت کرد. این فیلم که ادامه‌یی بر فیلم ابرقهرمانی محصول دیزنی- پیکسار است دوشنبه شب به مرز فروش یک میلیارد دلار رسید. «شگفت‌انگیزان ۲» هفتمین فیلم انیمیشن در میان ۳۶ فیلمی است که تاکنون فروششان را از مرز یک میلیارد دلار عبور داده‌اند. این فیلم در بازار جهانی تاکنون ۵۷۴ میلیون دلار و در امریکای شمالی ۴۳۰ میلیون دلار فروش کرده است. «پلنگ سیاه»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «دنیای ژوراسیک: سقوط سلطنت» سه فیلم دیگری بودند که امسال به این مرز رسیدند.

این پنجمین انیمیشن دیزنی است که به کلوپ میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد. «یخ زده»، «داستان اسباب‌بازی ۳»، «درجست‌وجوی دوری» و «زوتوپیا» دیگر انیمیشن‌هایی بودند که فروشی بالاتر از یک میلیارد دلار را تجربه کردند. در مجموع ۱۸ فیلم کمپانی دیزنی در میان ۳۶ فیلم کلوپ میلیاردی‌ها جای دارد.

«شگفت انگیزان ۲» نوشته و کارگردانی برد بِرد است. این فیلم رکورد افتتاحیه 182.7 میلیون دلاری را در امریکای شمالی به جای گذاشت و نهمین فیلم انیمیشن است که در امریکا از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرده است. «شگفت انگیزان» در سال ۲۰۰۴ فروشش را در سینماهای جهان با فروش ۶۳۳ میلیون دلار به پایان برد که سهم بازار امریکا در این میان ۲۶۱ میلیون دلار بود.  با این حال هنوز فروش «شگفت‌انگیزان ۲» ادامه دارد و ژاپن و اسپانیا و سپس ایتالیا و آلمان در همین هفته میزبان این انیمیشن خواهند بود.

 

ارسال نظر