مهلت تمام شد؛ بازدید ۲۰۰ هزار نفر از «لوور» تهران

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۶۷۱
مهلت تمام شد؛ بازدید ۲۰۰ هزار نفر از «لوور» تهران

در حالی آثار منتخب لوور پاریس در موزه ملی ایران، ساعت‌های پایانی حضورش را در تهران می‌گذراند، که در روز پایانی بازدید از این نمایشگاه بار دیگر با حجم زیادی از بازدیدکنندگان مواجه شده است.

هر چند نمایشگاه لوور تهران، تا پایان ساعت کاری دیروز هشتم مرداد برپاست و از صبح امروز اقدامات اولیه برای بسته‌بندی، جمع‌آوری و در نهایت بازگرداندن این ۵۶ اثر تاریخی امانت گرفته شده از موزه لوور پاریس، به مبدا عملی می‌شود، اما هنوز علاقه‌مندان زیادی هستند که با مطلع شدن از اینکه این نمایشگاه روز پایانی بازدید خود را سپری می‌کند، دیروز به سمت موزه ملی ایران رفتند تا لوور شعبه تهران را به چشم ببینند.

بر اساس آمار اعلام شده، از ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۲۴ تیر امسال ۲۴۳ هزار و ۳۸۱ نفر از گنجینه لوور و آثار عکاسی عباس کیارستمی «به من نگاه کن» دیدن کرده‌اند.

البته قرار بود که این نمایشگاه پس از تهران، مدتی پیش برای نمایشی دیگر به خراسان رضوی منتقل شود که ابتدا زمان آن به تعویق افتاد و درنهایت هم اعلام شد که شرکت بیمه مرتبط با موضوع، از ترس تحریم‌های امریکا، از تداوم پوشش بیمه‌یی خود صرف نظر کرده، به همین علت، نمایش آثار در جایی غیر از مرکز کشور، منتفی است.

با این وصف، درصد بیشتر بازدیدکنندگان صبح دیروز لوور شعبه تهران را بانوان جوان و پیر و حتی خانواده‌ها تشکیل داده‌اندکه با ذوق به هر نقطه نگاه می‌کردند، هر چند از دید یکی دو نفر هم نمایشگاه عکس‌های مرحوم کیارستمی بهتر بود، اما باز هم تعداد بازدیدکنندگان لوور بیشتر از نمایشگاه عکس است.

میزان استقبال در روز آخر نمایشگاه به حدی زیاد شده بود که مراقبان و نگهبانان سالن‌های نمایشگاهی موزه به تکاپو افتاده بودند تا تعداد مراقبان را در سالن‌ها بیشتر کنند. سارا ۲۰ ساله که دو روز گذشته از وجود این نمایشگاه مطلع شده و در روز آخر باخواهر و دوست خود برای دیدن لوور به موزه ملی ایران آمده بود، به ایسنا می‌گوید: از طریق تلویزیون متوجه این نمایشگاه شدم و امروز را برای دیدن انتخاب کردیم، اما نمی‌دانستم روز پایانی برگزاری این نمایشگاه است.

 

ارسال نظر