بازگشت اجساد نظامیان امریکایی به خانه

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۵۱۶
بازگشت اجساد نظامیان امریکایی به خانه

 

  فایننشال‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر داد که کره شمالی بقایای تعدادی از سربازان امریکایی کشته شده در جنگ کره را بازگرداند. طبق این گزارش، هواپیمای نظامی امریکایی حامل بقایای اجساد نظامیان امریکایی کشته شده در جنگ کره، همزمان با شصت و پنجمین سالگرد ترک مخاصمه بین دو کره از کره شمالی وارد کره‌جنوبی شد. به‌گزارش فایننشال تایمز، کاخ سفید از این اقدام که از جمله توافق‌های صورت گرفته بین رهبران دو کشور در نشست ماه گذشته در سنگاپور بود، استقبال کرده است. حدود ۳۲۶ هزار نظامی امریکایی در فاصله بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ در جنگ کره شرکت کردند. هزاران سرباز امریکایی در این جنگ مفقود الاثر شدند که گفته می‌شود ۵۳۰۰ نفر از آنها در خاک کره شمالی مفقود شده‌اند.

  ال‌پایس‌:

این روزنامه اسپانیایی، در صفحه اول خود، ‌تصویری از لحظه ورود ۳۰ مهاجر غیرقانونی به سواحل تفریحی اسپانیا منتشر کرد. در گزارشی که ال پایس در این باره نوشته، بیش از ۳۰ مهاجر غیرقانونی در حالی که قایق گشت پلیس آنها را همراهی می‌کرد، روز جمعه وارد ساحل تریفا در جنوب اسپانیا شدند. در زمان پیاده شدن آنها، شماری گردشگر نیز در ساحل حضور داشتند. مهاجران که بیشتر آنها مردان جوان بودند با نزدیک شدن به ساحل، جلیقه‌های نجات را درآورده و به میان امواج آب پریدند. هفته گذشته بیش از ۶۰۰ مهاجر غیرقانونی دیگر که عمدتا اهالی جنوب صحرای آفریقا بودند با حمله به حصار مرزی میان مراکش و اسپانیا در منطقه سیوتا، از خشکی خود را به اروپا رساندند. آرامش دریا در هفته‌های گذشته نیز باعث شده است که مهاجران بیشتری بتوانند راه پرخطر دریا را برای رسیدن به اروپا پشت سر بگذارند.

  نیویورک‌تایمز:

به‌نظر می‌رسد آتش‌سوزی که در حال تسخیر تمامی جنگل‌های جهان است، پایان نمی‌پذیرد. آنطور که نیویورک تایمز در صفحه اول خود نوشته، مقامات محلی ایالت کالیفرنیا اعلام کردند: آتش سوزی مهار نشده در مناطق شمالی این ایالت به تخریب ۵۰۰ خانه منجر شده است. دپارتمان جنگلبانی آتش‌نشانی کالیفرنیا اعلام کرد: شعله‌های آتش ۵۰۰۰ خانه دیگر را نیز تهدید می‌کند. همچنین تا عصر روز گذشته (جمعه) تنها پنج درصد آتش‌سوزی مهار شده است. گفته شده است احتمال تغییر آمار خانه‌های خسارت دیده و تخریب شده نیز وجود دارد. پیش‌بینی شده خشکی هوا ادامه پیدا کرده و وزش باد، افزایش دما و خشکی مراتع به تشدید شعله‌های آتش کمک می‌کند. تاکنون اعلام شده که در این حادثه آتش‌سوزی دو تن کشته و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

ارسال نظر