مرضیه برومند: کمربندهای‌مان را محکم بسته‌ایم

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۵۱۳
مرضیه برومند: کمربندهای‌مان را محکم بسته‌ایم

دبیر هفدهمین جشنواره تئاترعروسکی با اعلام اینکه مراسم «شادپیمایی» این دوره در بوستان «آب و آتش» برگزار می‌شود، از تاثیر گرانی ارز و تحریم‌ها و تخصیص کم اعتبارات بر عرصه هنر گفت.

کمتر از یک ماه به شروع جشنواره تئاتر عروسکی تهران (مبارک) که هر دوسال یک‌بار برگزار می‌شود باقی مانده و مرضیه برومند که تا اواخر سال قبل شایعه استعفایش از دبیری جشنواره شنیده می‌شد، این روزها پس از برطرف شدن برخی مشکل‌ها و نیز با همراهی دوستان و همکاران جوان و قدیمی خود مشغول آماده‌سازی جشنواره‌ است؛ جشنواره‌یی که تفاوت مهم و قابل توجه آن با دیگر رویدادهای هنری کشور افتتاحیه‌یی است که چند سالی است در خیابان و با حضور خانواده‌ها و بچه‌ها و عروسک‌ها برپا می‌شود.

برومند درباره شادپیمایی جشنواره عروسکی که خودش هم این واژه را برایش انتخاب کرده است، به ایسنا گفت: سال 93 یعنی دوره پانزدهم این جشنواره به نوعی امتحانی بود که ببینم اگر چنین برنامه‌یی برگزار شود چه اتفاقی می‌افتد؟ چون معمولا از این نوع برنامه‌هایی که با شادی همراه باشند نداریم.

در آن سال برنامه ما تجربه خوب و جذابی از آب درآمد چون با وجود راه‌بندانی که در خیابان‌ها پیش آمد مردم با سلایق و عقاید مختلف خیلی همراهی کردند و دیدیم وقتی بحث شادی و همدلی باشد مردم حتی شلوغی و راه‌بندان را هم تحمل می‌کنند. او افزود: در سال 95 کمی برنامه‌ریزی ‌شده‌تر و با مسیری طولانی‌تر افتتاحیه و شادپیمایی را پیش بردیم که مسیر تالار وحدت تا تئاتر شهر را طی کردیم و آن هم فوق‌العاده بود. در آن دوره حضور مردم فراتر از انتظار ما بود و حتی رییس یونیما جهانی که همراه ما بود باور نمی‌کرد چنین استقبالی از افتتاحیه یک جشنواره شود چرا که در هیچ کشوری چنین چیزی با این شور و حال و مخصوصا در شهری بزرگ مثل تهران ندیده بود.

برومند با تاکید براینکه «امسال با توجه به شرایط اقتصادی کمربندهایمان را محکم بسته ایم» ادامه داد: در بخش تئاتر محیطی نمایش قابل توجهی که با معیارها و فرهنگ ما همخوانی داشته باشد نداشتیم و در این بخش فقط نمایش‌های ایرانی اجرا می‌شود، اما در بخش صحنه‌یی می‌خواستیم اُبراتسُف (از روسیه) را به ایران دعوت کنیم و با اینکه با وجود 36 نفر، گروه خیلی پرخرجی بودند و دستمزد بالایی داشتند و سفارت روسیه هم هیچ همکاری نکرد، در نهایت به توافق رسیدیم، ولی بعد به طرزی عجیب و ناگهانی بهانه‌هایی برای انصراف مطرح کردند مثل گرمای هوا و سن بالای افراد گروه، که البته ما هم سعی کردیم از جایی دیگر دلیل اصلی را پیدا کنیم و متوجه شدیم آنها ترسیده‌اند که نکند در ایران جنگ شود به همین دلیل ما هم پیگیر ماجرا نشدیم چون حضورشان با این دیدگاه اصلا برایمان اهمیت نداشت.

او از خانواده‌ها و نیز بچه‌ها دعوت کرد تا روز 31 مردادماه و همزمان با عید سعید قربان از ساعت 17 با عروسک‌هایشان به بوستان آب و آتش بروند تا همه در کنار هم در شادپیمایی جشنواره تئاتر عروسکی تهران شرکت کنند.

 

ارسال نظر