گذر از مرز با کوکتل مولوتوف

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۳۸
گذر از مرز با کوکتل مولوتوف

 ال‌پایس:

بحران مهاجرت به قصه‌یی تکراری تبدیل شده که هر روز چهره‌یی تازه از خود نشان می‌دهد ال‌پایس در صفحه اول خود گزارشی از هرج‌ومرج در مرز اسپانیا با مراکش منتشر کرد. آنطور که در این گزارش گفته شد، بیش از ۶۰۰ مهاجر با پرتاب کوکتل مولوتوف موفق شدند به صورت غیرقانونی از مرز مراکش وارد اسپانیا شوند. آنطور که گفته شد، ورود این مهاجران، باعث مختل شدن فعالیت‌های پلیس مرزی اسپانیا شده است. طبق گزارش‌ها، مقام‌های مرزی اسپانیا از زخمی شدن دست‌کم ۱۵ تن از ماموران در اثر درگیری با مهاجران خبر دادند. آنها به طرف نیرو‌های امنیتی سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کرده، از اسپری به عنوان شعله افکن استفاده کرده و تلاش کردند با قیچی و چکش سیم‌های برق متصل به فنس‌ها را قطع کنند. مهاجران در مرز اسپانیا با مراکش با حمله به فنس‌ها و ماموران و با استفاده از کوکتل مولوتوف، موفق شدند از مرز عبور کنند.

 

 اکونومیست:

این نشریه، با اشاره به طرح «یک جاده یک کمربند» بر جلد خود، گزارشی از پنجمین سالگرد مطرح کردن این پیشنهاد از سوی چین منتشر کرد. طبق این گزارش، وزارت راه و ترابری چین جولای، در کنفرانس مطبوعاتی گفت که در این 5 سال، برقراری ارتباطات حمل و نقلی بین کشورهای مسیر یک کمربند یک جاده به پیشرفت‌های مهمی رسیده و در زمینه‌های راه‌آهن، جاده، حمل‌و‌نقل دریایی و پرواز غیرنظامی پیشرفت‌های عملی حاصل شده است. آنطور که در این گزارش گفته شده، « یک جاده یک کمربند» طرحی جاه‌طلبانه است که بیش از ۶۰ کشور با ۲۱تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی و دو سوم جمعیت جهان را در بر می‌گیرد. این طرح مدعی احیای مسیر تاریخی تجارت جاده ابریشم بیش از ۲۰۰۰ سال پیش با رویکرد اقتصادی – تجاری، سیاسی و فرهنگی است.

 فایننشال تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی درباره مارک زاکر برگ منتشر شد. طبق این گزارش، موسس فیس‌بوک در رتبه‌بندی تروتمندترین افراد جهان، با توجه به از دست دادن چندین میلیارد دلار درآمد خود، جایگاه خود را از دست داده و به 3 رتبه پایین‌تر سقوط کرد. همچنین پس از کاهش 120 میلیارد دلاری ارزش بازاری فیس‌بوک، سهامداران این شرکت پیشنهاد اخراج زاکربرگ به عنوان رییس این شرکت را داده‌اند. آنها دلیل این اقدام را مدیریت نادرست او در رسوایی‌های اخیر از جمله افشای اطلاعات توسط شرکت کمبریج آنالایتیکا، دخالت روسیه در انتخابات امریکا و اخبار جعلی می‌دانند. آنطور که گفته شده، آنها اعلام کرده‌اند که سهامداران نمی‌توانند قدرت زاکربرگ را کنترل کنند، زیرا او حدود ٦٠ درصد سهام مدیریتی فیس‌بوک را به عنوان مدیر ارشد اجرایی و رییس شرکت در اختیار دارد.

 

ارسال نظر