درخواست معرفی فیلم اسکار از طرف خانه سینما

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۳۵۵
درخواست معرفی فیلم اسکار از طرف خانه سینما

کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار واگذاری هیات انتخاب فیلم برای اسکار فیلم خارجی به خانه سینما شد. در ۲۳ سال گذشته بنیاد سینمایی فارابی هر سال هیاتی را انتخاب می‌کند تا نسبت به تصمیم‌گیری و بررسی برای معرفی فیلم به اسکار اقدام کنند، این در حالی است که امسال برای نخستین بار کانون کارگردانان سینمای ایران رسما خواستار انتخاب فیلم توسط خانه سینما شده است.

در نامه کانون کارگردانان سینمای ایران که خطاب به رییس سازمان سینمایی نوشته شده، آمده است: همان‌گونه که مستحضرید مسوولیت معرفی فیلم برای شرکت در اسکار فیلم خارجی بر اساس قوانین اسکار می‌بایست توسط هیات داوری یا کمیته‌یی متشکل از هنرمندان و دست‌اندرکاران صنعت سینما مانند کارگردان، تهیه‌کننده، بازیگر، فیلمبردار، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، سازنده موسیقی، صداگذار و... باشد و بر خلاف آنچه در سال‌های قبل انجام شده به هیچ‌وجه مدیر و مسوول سینمایی و منتقد نمی‌توانند در این کمیته عضویت داشته باشند. از این رو خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کمیته انتخاب در نهاد صنفی خانه سینما تشکیل شود. »

نود و یکمین دوره اسکار روز یک‌شنبه

۵ اسفند ۱۳۹۷ در لس‌آنجلس برگزار می‌شود و نامزدهای جایزه نیز روز دوم بهمن‌ماه اعلام می‌شوند. فیلم‌هایی که از ۹ مهر ۱۳۹۶ تا ۸ مهر ۱۳۹۷ حداقل هفت روز متوالی در حداقل یک سینما نمایش، بلیت‌فروشی و آگهی تبلیغاتی داشته‌اند، قابل بررسی هستند. فیلم انتخاب‌شده با مدارک لازم باید حداکثر تا ۹ مهر به دفتر آکادمی معرفی شود.

 

ارسال نظر