شرقِ پرمخاطره

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۲۰۲
شرقِ پرمخاطره

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از انتخابات پاکستان منتشر کرد. طبق این گزارش، امروز تبلیغات انتخاباتی در این کشور ممنوع و انتخابات سراسری نیز روز چهارشنبه سوم مردادماه در پاکستان برگزار می‌شود. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، عمران خان، بلاول بوتو، طرفداران حزب مسلم لیگ - نواز - و دیگر احزاب پاکستان امروز آخرین همایش‌ها و گردهمایی‌های سیاسی خود را در شهرهای این کشور برگزار می‌کنند. گفته شده که عمران خان سیاستمدار پاکستانی و رهبر حزب تحریک انصاف سوار بر موج پوپولیسم از زرپرستی نخبگان سیاسی پاکستان انتقاد کرده و وعده می‌دهد تا در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی امسال به فساد شایع پایان دهد. همچنین، شهباز شریف، رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف گفت: اگر کمیسیون نظارت بر انتخابات نتواند از تقلب در رأی‌گیری جلوگیری کند کسی نمی‌تواند اعتراضات مردمی را مهار کند.

 

 نیویورک تایمز:

وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان دست‌کم ۱۴ کشته و بیش از ۵۰ زخمی بر جای گذاشت. آنطور که در صفحه اول این روزنامه گفته شده، این حمله انتحاری تنها دقایقی پس از آن روی داد که عبدالرشید دوستم، معاون رییس‌جمهوری افغانستان سرانجام پس از مدتی بیش از یک سال تبعید در ترکیه، دوباره به افغانستان بازگشت و فرودگاه کابل را به مقصد مرکز این شهر ترک کرد. «حشمت‌الله ستانکزی» سخنگوی پلیس کابل نیز ۱۱ کشته و ۴۸ زخمی را در این حمله تایید کرد و گفت که نوع حمله انتحاری بود. ژنرال دوستم پس از ۱۴ ماه تبعید در ترکیه بعدازظهر یک‌شنبه به افغانستان برگشت و در فرودگاه کابل با استقبال گرم مقامات بلندپایه دولتی، نمایندگان مجلس، رهبران احزاب سیاسی و مردم قرار گرفت.  منابع خبری افغانستان اعلام کردند که گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر از قهرمانی ایتالیا در مسابقات گلف جهانی منتشر کرد. طبق این گزارش، فرانچسکو مولیناری سرانجام به رویای کودکی‌اش رسید و قهرمان مسابقات اوپن کارنوستیه اسکاتلند شد. مولیناری ایتالیایی در بازی بی‌نظیر خود در راند آخر مدعی یکی از بهترین بازیکنان گلف شد. او در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا توانست در راند آخر با زدن دو ضربه آزاد دو گل به‌ثمر برساند و به‌عنوان نخستین ایتالیایی بعد از گذشت 23 سال از قهرمانی کوستانتینو روکو قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. ایتالیا در 10 بازی قبل در سال‌های گذشته تنها توانسته بود یک بار در سال 2013 جزو ده تیم برتر مسابقات جهانی ایتالیا بشود.

 

ارسال نظر