آتش در آسمان غزه

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۰۳۹
آتش در آسمان غزه

 

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبری از حملات وسیع هوایی اسراییل به غزه منتشر کرده است. طبق این گزارش، ساعاتی پس از آنکه آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسراییل، اعلام کرد که حماس دارد اسراییل را به «جنگی بزرگ‌تر از عملیات سال ۲۰۱۴ در غزه می‌کشاند» و به دنبال کشته شدن یک نظامی رژیم صهیونیستی، ارتش اسراییل حملات وسیع هوایی به غزه را از سر گرفت. طبق گزارش نیویورک تایمز، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها موشک به پایگاه‌های مقاومت فلسطین به ویژه گردان‌های قسام شلیک کردند که سه مبارز این گردان‌ها در این حملات به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند. پس از این حملات گسترده، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد، با تلاش‌های مصر و سازمان ملل بار دیگر آتش‌بس در غزه برقرار شده و اوضاع به حالت آتش‌بس قبلی بین اشغالگران و مقاومت فلسطین بازگشته است.

 ال پایس:

دیروز، این روزنامه در صفحه اول خود، خبری از انتخاب رهبر جدید محافظه‌کاران اسپانیا منتشر کرد. طبق این گزارش، پس از عزل نخست‌وزیر سابق اسپانیا، محافظه‌کاران این کشور رهبری جدید انتخاب می‌کنند. یک زن که سابقا دست راست ماریانو راخوی بود به مصاف پابلو کاسادوی ۳۷ ساله می‌رود که قصد دارد «حزب مردمی» را بیش از پیش راستگرا کند. پس از کمپینی زننده که طی آن ویدیوهایی مرموز علیه دو نامزد منتشر شد، ۳۰۸۲ هیات امروز برای تعیین جانشین ماریانو راخوی، نخست‌وزیر عزل شده اسپانیا رای می‌دهند. راخوی جمعه برای آخرین بار به عنوان رهبر حزب مردمی (پی‌پی) سخنرانی کرد. راخوی جمعه سوابق دولتش را ستود و گفت: اوضاع اسپانیا اکنون به نسبت سال ۲۰۱۱ که ما جای دولت سوسیالیستی را گرفتیم که در بحران اقتصادی ویرانگر به سر می‌برد، بهتر است.

 فایننشال تایمز:

این نشریه، ‌در شماره پایان هفته خود، در گزارشی به تحلیل جنگ تجاری چین و امریکا پرداخته و خبر داد که این جنگ تجاری، در میان دو قدرت برتر اقتصاد جهان، بالا گرفته است. طبق این گزارش، در حالی که چین و امریکا از چند هفته قبل وارد بزرگ‌ترین جنگ تجاری تاریخ شده‌اند، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری امریکا جمعه در مصاحبه‌یی از آمادگی خود برای اعمال تعرفه ۵۰۰ میلیارد دلاری بر کالا‌های چینی خبر داد. چند هفته قبل امریکا با فهرست کردن کالا‌هایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار که قصد اعمال تعرفه بر آنها از ماه سپتامبر را دارد جنگ تجاری با چین را تشدید کرد. این تصمیم چند روز پس از آن گرفته می‌شود که دو کشور تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌یی بر کالا‌هایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار علیه یکدیگر اعمال کردند.

 

ارسال نظر