«آن شرلی با موهای خیلی قرمز» به تهران رسید

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۹۹
«آن شرلی با موهای خیلی قرمز» به تهران رسید

نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» از شهرکرد و اثر منتخب جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران با حمایت مرکز تئاتر مولوی از روز دوشنبه ۲۵تیر در سالن اصلی این مرکز به صحنه رفت.

امیربهادر دهکردی، کارگردان نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» که از آثار منتخب بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران است درباره اجرای عمومی این اثر در سالن اصلی تالار مولوی گفت: با حمایت ریاست تالار مولوی این نمایش را از امروز دوشنبه ۲۵تیر تا ۱۹مرداد در سالن اصلی مولوی به صحنه می‌بریم.

او افزود: با وجود مشکلاتی که یک گروه شهرستانی برای اجرای عمومی در تهران با آن مواجه است اگر حمایت تالار مولوی نبود امکان اجرا در تهران برایمان میسر نمی‌شد. این کارگردان با اشاره به اینکه پیش از این در تهران اجرای عمومی نداشته است به مهر گفت: برای یک کارگردان و گروه تئاتری مقیم شهرستان، اجرای عمومی در پایتخت مهم‌ترین اتفاقی است که می‌تواند رخ دهد. در تهران امکان اینکه افراد متخصص کار را ببینند، فراهم است و بازخورد این افراد همچنین مخاطبان حرفه‌یی تئاتر در تهران تاثیر بسزایی در زندگی هنری یک کارگردان و گروه تئاتری مقیم شهرستان دارد. دهکردی اظهار کرد: ‌ای کاش این اتفاق برای گروه‌های تئاتری دیگر که در شهرهای مختلف ایران هستند هم رخ دهد. او درباره موضوع نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» توضیح داد: داستان خطی این نمایش همانند کارتون «آن شرلی» است که خانواده‌یی قصد دارند پسربچه‌یی را به فرزندی قبول کنند ولی دختر بچه‌یی به آنها داده می‌شود. در کارتون خانواده با این اتفاق کنار می‌آیند ولی در نمایش ما اینگونه نیست و از همان بدو ورود دختر بچه در خانواده اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد. کارگردان نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» درباره شیوه اجرای مدنظر خود برای این اثر افزود: طراحی و کارگردانی این نمایش مینی‌مال است. نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» با حضور سیدمهدی حسام‌الذاکری، آرزو عبداللهی، مائده رفیعی و مهرداد حبیبیان به صحنه می‌رود.

 

ارسال نظر