پایان نجات در غارماندگان

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۵۳۸۷
پایان نجات در غارماندگان

 واشنگتن پست:

بسیاری از روزنامه‌ها در صفحه اول خود از پایان موفقیت‌آمیز عملیات نجات نوجوانان تایلندی خبر دادند. طبق گزارشی که در واشنگتن پست منتشر شده، یکی از مقامات واحد نیروی دریایی تایلند در صفحه رسمی فیس‌بوک خود با اعلام پایان موفقیت‌آمیز عملیات خطرناکی که توجه دنیا را به خود جلب کرده بود از نجات تمام ۱۲ نوجوان گرفتار شده در غار و مربی‌شان پس از ۱۷ روز خبر داد. نجات این ۱۳ نفر در حالی باعث خوشحالی‌های بسیار شده که جمعه گذشته یک غواص سابق نیروی دریایی تایلند روز جمعه طی یک عملیات برای نجات این نوجوانان جان خود را از دست داده و باعث اندوه بسیاری شد. به گفته کارشناسان، شرایطی که در غار وجود داشته می‌تواند باعث اتفاقات لحظه‌یی مانند بی‌خوابی یا مشکلاتی در ارتباط با تاریکی یا فضای بسته ایجاد کند اما با گذشت زمان و با شکل‌گیری شخصیت این نوجوانان می‌تواند در آینده نیز مشکلاتی به بار آورد.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه نیز ضمن انتشار عکسی از نجات نوجوانان تایلندی گزارشی از تشدید اختلاف تجاری امریکا با چین با تهدید تعرفه‌های جدید منتشر کرد. طبق این گزارش دولت ترامپ در تازه‌ترین دور جنگ تعرفه‌یی با چین تهدید کرد ۱۰درصد تعرفه روی واردات چینی به ارزش ۲۰۰میلیارد دلار وضع خواهد کرد. این خبر بازارهای سهام را به لرزه انداخت و بازارهای چین با بیشترین کاهش پیشرو بودند. در واکنش به این تهدیدها یک مقام بلندپایه وزارت بازرگانی چین هشدار داد امریکا با این اقدامات به نظم تجارت جهانی لطمه می‌زند. آن طور که در این روزنامه گفته شده، واشنگتن هفته گذشته تعرفه ۲۵ درصدی را روی واردات چینی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد و پکن بلافاصله با اعمال تعرفه‌های مشابه روی محصولات امریکایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار واکنش نشان داد. سرمایه‌گذاران از این واهمه دارند که جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به رشد اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

 

 چاینا دیلی:

این روزنامه صفحه اول خود را به نشست انجمن همکاری کشورهای عربی و چین در پکن اختصاص داد. طبق گزارش چاینا دیلی، نشست انجمن همکاری چین و کشورهای عربی با حضور وزرای خارجه کشورهای شرکت‌کننده، در پکن برگزار شد. هدف این انجمن که چهارده سال پیش بنیان گذاشته شده است، تسهیل روابط چین و کشورهای عربی است. طبق این گزارش، «شی جین پینگ» رییس‌جمهور چین در سخنرانی امروز در ابتدای این نشست گفته بود، چین همکاری با کشورهای عربی را در زمینه نفت و گاز سرعت می‌بخشد و بستر مالی برای همکاری صنعتی با این کشورها را فراهم می‌کند. همچنین در این نشست، مقامات چین و کویت توافق کردند میان دو کشور روابط راهبردی برقرار کرده و در زمینه‌های متعددی از جمله مسائل امنیتی و اقتصادی همکاری مشترک داشته باشند.

 

 

ارسال نظر