برگزیت بدون جانسون

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۰۷
برگزیت بدون جانسون

 تایمز:

استعفای بوریس جانسون، در صدر اخبار رسانه‌های قرار گرفته است. تایمز نیز در صفحه اول خود، گزارشی از استعفای وزیر خارجه بریتانیا منتشر کرد. طبق این گزارش، بوریس جانسون، روز دوشنبه استعفا کرد. جرمی هانت از حزب محافظه‌کار از سوی ترزا می، به جای آقای جانسون، منصوب شده است. طبق گزارش رسانه‌های بریتانیا، اعتراض جانسون به طرح ترزا می‌برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، علت اصلی استعفای او معرفی شده است. طبق گزارش این روزنامه، دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرد: «امروز بعدازظهر، ترزا می‌ نخست‌وزیر استعفای بوریس جانسون را از سمت وزیر امور خارجه پذیرفت. نام جانشین او به زودی اعلام خواهد شد. نخست‌وزیر از بوریس بابت زحماتش تشکر می‌کند.» همزمان با این گزارش‌ها، نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد رضایت رای‌دهندگان بریتانیایی از روند مذاکرات دولت ترزا می‌ با اتحادیه اروپا برای خروج این کشور از این اتحادیه به کمترین میزان خود رسیده است. تنها ۲۹درصد رای‌دهندگان از روند گفت‌وگوهای برگزیت ابراز رضایت می‌کنند.

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز، صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها، به معرفی قاضی دیوان عالی امریکا پرداختند. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، یک قاضی محافظه‌کار به نام «برت کاوانا» را به عنوان گزینه خود برای قضاوت در دادگاه عالی امریکا معرفی کرد. این انتخاب، بعد از کناره‌گیری آنتونیو کندی که توسط ریگان به عنوان قاضی فدرال انتخاب شده بود، صورت گرفت. طبق این گزارش، در دوره 18 ماهه ریاست‌جمهوری ترامپ، این دومین‌باری است که او این فرصت را به دست می‌آورد تا با معرفی یک قاضی برای حضور در دادگاه عالی امریکا، ترکیب این دادگاه را به نفع خود و جمهوری‌خواهان تغییر دهد. برت کاوانا در حال حاضر قاضی دادگاه استیناف بخش کلمبیا است.  

 ال‌ پایس:

گزارش صفحه اول این روزنامه اسپانیایی، به دیدار پدرو سانچز رییس‌جمهوری اسپانیا و رییس کاتالونیا اختصاص دارد. طبق این گزارش، نخست‌وزیر جدید اسپانیا برای نخستین‌بار با رییس منطقه کاتالونیا دیدار کرد. این دیدار با هدف کاهش تنش‌ها و آغاز گفت‌وگوها بعد از ناکامی این منطقه برای حل بحران سیاسی برگزار شد. وئیم تورا رییس منطقه کاتالونیا اعلام کرد که این منطقه به دنبال برگزاری یک رفراندوم دیگر است. در مقابل سانچز از رهبران جدایی طلب کاتالونیا درخواست کرد که ورق را برگردانند. برخی از چهره‌های دولت اسپانیا برگزاری هرگونه رفراندوم دیگر را رد کرده است. آن‌طور که پیش از این گفته شده بود، کاتالونیا سال‌هاست در فکر جدایی از اسپانیاست اما در ماه‌های اخیر، این تصمیم تبدیل به اعتراض‌های گسترده شده و یک‌ همه‌پرسی در این مورد برگزار شد.

 

ارسال نظر