قوانین اروپایی زیر سایه بحران مهاجرت

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۹۱
قوانین اروپایی
زیر سایه بحران مهاجرت

 فایننشال تایمز:

این روزنامه، در صفحه اول خود با انتشار تصویری از نخست‌وزیر جدید اتریش، گزارشی از هشدار اتریش به آلمان درباره مساله مهاجرت منتشر کرد. طبق این گزارش، اتریش اعلام کرد در صورتی که توافق مهاجرتی داخلی آلمان به سیاست این کشور تبدیل شود، وین مجبور خواهد شد برای دفاع از مرزهای خود اقدام کند. اتریش که اکنون ریاست چرخشی اتحادیه اروپا را به دست گرفته است، هشدار داد درصورتی که توافق آلمان درخصوص مساله مهاجرت به سیاست دولت این کشور تبدیل شود، آماده است برای محافظت از مرزهای جنوبی خود با اسلوونی و ایتالیا، اقدام کند. براساس بیانیه دولت اتریش، در صورتی که توافق مهاجرتی بین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و هورشت زیهوفر وزیر کشور آلمان، به عنوان سیاست دولت این کشور اتخاذ شود، وین «مجبور خواهد شد برای جلوگیری از وارد آمدن زیان به اتریش و مردم آن» اقداماتی انجام دهد.

 نیویورک تایمز:

گزارش صفحه اول نیویورک تایمز، به اعتراض لهستانی‌ها اختصاص داشت. طبق این گزارش، اصلاحات قضایی در لهستان با اعتراضات مردمی گسترده‌یی در ورشو پایتخت این کشور مواجه شده است. معترضان به بازنشستگی اجباری قضات در لهستان، در ورشو تظاهرات کردند. آن‌طور که در نیویورک تایمز گفته شده، به‌دنبال این مساله، هزاران نفر از مردم لهستان در مقابل ساختمان دادگاه عالی این کشور در ورشو تجمع کرده و اعتراض خود را ابراز کردند. مردم سایر شهرهای لهستان نیز در اعتراض به تغییر این قانون دست به تظاهرات زدند. همچنین قرار بود مخالفان این طرح دیروز (چهارشنبه) به اعتراضات خود علیه این قانون ادامه دهند. در همین حال اتحادیه اروپا نیز درخصوص اعمال این قانون ابراز نگرانی کرده و هشدار داده که چنین اقداماتی استقلال دادگستری را تحت تاثیر قرار داده و استانداردهای دموکراسی غربی را نقض می‌کند.

 ساوت چاینا مورنینگ پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی‌ از نوجوانان تایلندی گرفتار در غار منتشر کرد. طبق این گزارش، این نوجوانان، با اینکه توسط دو غواص بریتانیایی پیدا شدند، اما همچنان با خطر روبه‌رو هستند. آن‌طور که گفته شده، اکنون راه‌های منتهی به این غار به علت سیلاب‌گرفتگی بسته شده‌اند. همچنین، خبرها حاکی از فوریت عملیات نجات است، زیرا احتمال ریزش باران ظرف چند روز آینده پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند به جاری شدن سیل منجر شود. امدادگران همچنین در تلاش هستند که با نصب یک خط تلفن در محل بین این کودکان و خانواده‌های آنها تماس برقرار کنند. از طرفی، آن‌طور که در این روزنامه گفته شده، مقامات در تایلند می‌گویند به

۱۲ پسر نوجوان و مربی فوتبال آنها که در غاری سیل‌زده در شمال این کشور گرفتار شده‌اند برای ۱۰روز مواد خوراکی و دارویی رسانده‌اند.

 

ارسال نظر