بروکسل علیه ترامپ

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۸۲۱
بروکسل علیه ترامپ

  فایننشال‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از تهدید اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه‌های ۳۰۰ میلیارد دلاری علیه امریکا منتشر کرده است. طبق این گزارش، اتحادیه اروپا تهدید کرده که تدابیر تلافی‌جویانه تجاری علیه ایالات متحده اتخاذ خواهد کرد. کمیسیون اروپا با ارسال نامه‌یی به وزارت بازرگانی امریکا هشدار داده که اتحادیه اروپا تعرفه 300 میلیارد دلاری علیه واردات کالاهای امریکایی وضع می‌کند. دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا پیش از این تهدید کرده که تعرفه‌های سنگینی را علیه واردات خودرو از اروپا اعمال خواهد کرد. در نامه اتحادیه اروپا آمده است: بروکسل هنوز برای اجرای تدابیر تلافی‌جویانه تجاری علیه امریکا تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده ولی در صورت اعمال تعرفه‌های امریکا علیه واردات خودرو، تعرفه‌های سنگینی را علیه واردات کالاهای امریکایی وضع خواهد کرد.

  نیویورک تایمز:

دیروز بسیاری از نشریات، خبر انتخابات مکزیک را منتشر کردند. نیویورک تایمز نیز، در صفحه اول خود، خبر پیروزی نامزد چپ‌گرای انتخابات مکزیک را منتشر کرد. طبق این گزارش، براساس نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری مکزیک، کاندیدای چپ‌گرای این کشور با فاصله زیادی از رقبای خود پیروز شده است. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور که پیش‌تر در سمت شهردار مکزیکوسیتی نیز در کشورش به فعالیت پرداخته در طول مبارزات انتخاباتی مبارزه با فساد اقتصادی را اولویت اصلی برنامه‌های خود اعلام کرده بود. خصوصی‌سازی صنعت نفت و گاز از دیگر برنامه‌های این نامزد چپ‌گرای انتخابات مکزیک عنوان شده بود. رییس‌جمهوری جدید مکزیک در نخستین سخنان خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش ضمن تاکید مجدد بر ایجاد «تغییرات عمیق و ساختاری» در کشورش وعده داد از هرگونه رویکرد دیکتاتورمآبانه دوری کند.

 ال پایس:

این روزها، خبرهای بسیاری از شگفتی‌های جام‌جهانی منتشر می‌شود. روزنامه ال‌پایس، در صفحه اول خود، گزارشی از پیروزی غیرقابل پیش‌بینی روسیه و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی منتشر کرد. طبق این گزارش، تیم ملی روسیه پس از تساوی مقابل اسپانیا در 120دقیقه بازی در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و به مرحله بعد صعود کرد. گفته می‌شود که تیم‌های ملی روسیه و اسپانیا در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه لوژنیکی به مصاف هم رفتند و پس از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه بازی کار به ضربات پنالتی رسید. روسیه با درخشش آکینفیف و گرفتن پنالتی کوکه و آسپاس در ضربات پنالتی به پیروزی 4 بر 3 رسید و به مرحله بعد صعود کرد.

 

ارسال نظر