تایید فرمان مهاجرتی ترامپ

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۰۸
تایید فرمان مهاجرتی ترامپ

 دالاس مورنینگ نیوز:

دیوان عالی امریکا به‌نفع فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رای داد. دیروز، این خبر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته بود. دالاس مورنینگ نیوز نیز در صفحه اول خود، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش، دیوان عالی امریکا، روز سه‌شنبه پنجم تیرماه به نفع فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات‌متحده، درباره ممنوعیت سفر اتباع چند کشور عمدتا مسلمان ازجمله ایران به امریکا رای داد. دیوان عالی امریکا که در آن قضات محافظه‌کار اکثریت دارند با پنج رای موافق در مقابل چهار رای مخالف، به نفع فرمان اجرایی دونالد ترامپ در مورد ممنوعیت سفر اتباع چند کشور عمدتا مسلمان رای داد و اعتراض‌ها درمورد تبعیض‌آمیز بودن این فرمان علیه مسلمانان را رد کرد. ایران، سوریه، لیبی، یمن و سومالی جزو کشورهایی هستند که ورود اتباع آنها به امریکا ممنوع است. اتباع ونزوئلا و کره‌شمالی نیز محدودیت‌هایی برای ورود به خاک امریکا دارند. از فهرست اولیه فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، سودان و عراق حذف شده‌اند.

 نیویورک تایمز:

به‌دنبال اقدام دیوان عالی امریکا، تظاهرات گسترده‌یی در ایالت‌های امریکا صورت گرفت. نیویورک تایمز نیز در صفحه اول خود، در چندین شهر امریکا تظاهرات گسترده علیه سیاست مهاجرتی ترامپ برگزار شد. ۱۷ ایالت نیز در همین زمینه از ترامپ شکایت کرده‌اند. اعتراضات هم به سیاست ترامپ درباره مهاجران مکزیک است و هم قانون منع سفر اتباع هفت کشور به امریکا.

طبق این گزارش، در شهرهای بزرگ مثل واشنگتن، لس‌آنجلس و نیویورک تعداد زیادی از مردم به خیابان‌ها آمدند. در لس‌آنجلس پلیس ده‌ها نفر را دستگیر کرد. این افراد مخالف سخنرانی وزیر دادگستری بوده و علیه آن تظاهرات کردند.

 جمهوریت:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از حاشیه‌های پیروزی اردوغان منتشر شده است. طبق گزارش جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه بعد از 3 روز سکوت کامل از شکست در انتخابات 24 ژوئن در مصاحبه مطبوعاتی خود با انتقاد شدیداللحن از رجب طیب اردوغان گفت: به دیکتاتور تبریک نخواهم گفت. طبق این گزارش، او در این مصاحبه اعلام کرده که در انتخابات حیله‌یی وجود ندارد، در دموکراسی ما حیله وجود دارد. در شرایط برابر نتوانستیم به مبارزه بپردازیم. این را به‌عنوان یک توجیه مطرح نمی‌کنم. نه در صندوق‌ها بلکه در دموکراسی حیله به کار برده شده است. براساس نتایج غیررسمی به دست آمده از انتخابات ترکیه حزب عدالت و توسعه اکثریت پارلمان را از دست داده است.

 

ارسال نظر