نجومی‌های روسیه 2018

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۲۰
نجومی‌های روسیه 2018

این مساله‌یی پنهانی نیست که بسیاری از بازیکنان تیم‌های ملی که در رقابت‌های جام جهانی روسیه فوتبال بازی می‌کنند، مولتی‌میلیاردر هستند، اما مربیانشان چطور؟ مربیانی که در جام جهانی حضور دارند. خب، آنها هم برای خودشان درآمد بدی ندارند.

بر اساس تخمین‌های منتشر شده از سوی موسسه میرور، یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان، یکی از سرمربی‌های حاضر در جام جهانی روسیه است که حدود 3میلیون و 800هزار یورو در سال حقوق دریافت می‌کند.

به دنبال آن، تیته سرمربی تیم ملی برزیل و دیدیه دشامپ سرمربی تیم ملی فرانسه هر دو در جایگاه بعدی قرار دارند و حقوق سالانه 3میلیون و 600 هزار یورویی می‌گیرند.

از سوی دیگر اما زلاتکو دالیچ که تنها در دو بازی رفت و برگشت پلی‌آف اروپایی هدایت کرواسی را بر ‌عهده داشت و موفق شد این تیم را به جام جهانی 2018 برساند، جزو سرمربیانی با پایین‌ترین دستمزد در جام جهانی پیش‌رو خواهد بود. فدراسیون فوتبال کرواسی که قرارداد دالیچ را تا مسابقات یورو 2020 تمدید کرده، ماهانه به این مربی کروات 40هزار یورو می‌پردازد که دستمزد سالانه وی با این احتساب 480هزار یورو می‌شود. با وجود این، هیمیر هالگریمسون سرمربی ایسلند و آدام ناوالکا سرمربی لهستان حتی از دالیچ کمتر دستمزد می‌گیرند و سالانه تنها 250هزار یورو به حساب‌شان واریز می‌شود.

جایگاه سوم مربیانی که بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند، چرچسوف سرمربی تیم ملی روسیه است که سالانه 2میلیون و 500هزار یورو دستمزد می‌گیرد.

همچنین گرنوت روهر سرمربی نیجریه 500هزار یورو در سال، هرو رنارد سرمربی مراکش 720هزار یورو در سال و نبیل معلول سرمربی تونس نیز 400هزار یورو در سال دستمزد دریافت می‌کنند.

فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال نیز دستمزد بالایی دریافت می‌کند که با 2میلیون و 200هزار یورو در جایگاه چهارم حقوق‌های نجومی قرار می‌گیرد. بعد از او هم کارلوس کی‌روش جزو سرمربی‌هایی با حقوق بالا قرار دارد. او نیز سالانه یک‌میلیون و 900هزار یورو حقوق می‌گیرد. این در حالی ‌است که گریت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلستان هم دقیقا همین‌ قدر دستمزد می‌گیرد و سرمربی تیم ملی آرژانتین با یک‌میلیون و 800هزار یورو در رتبه بعد قرار گرفته است.

البته این حقوق‌ها در برابر حقوق تیم‌های بزرگ باشگاهی جهان چندان زیاد هم نیست، به‌طوری که در حال حاضر مورینیو سرمربی تیم منچستریونایتد انگلستان سالانه 26میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. یعنی چیزی حدود 23برابر بیشتر از دستمزد سرمربی تیم ملی انگلستان.

 

 

ارسال نظر