مصر بدون «صلاح»

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۴۴
مصر بدون «صلاح»

 

 نیویورک تایمز:

 این روزنامه در صفحه اول خود، از احتمال خداحافظی محمد صلاح از تیم ملی فوتبال مصر منتشر کرد. به گزارش نیویورک تایمز، این احتمال در حالی مطرح شده که تاکنون صلاح یا مسوولان تیم ملی فوتبال مصر نسبت به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.طبق گمانه‌زنی‌ها از دلیل این جدایی، گفته شده در روزهای ابتدایی جام جهانی تصویری از محمد صلاح در کنار رمضان قدیروف رهبر چچن منتشر شد که در سال‌های اخیر سرکوب‌های زیادی را انجام داده است و امروز رهبر چچن مدعی شد محمد صلاح از این به بعد شهروند افتخاری چچن نیز خواهد بود. محمد صلاح نیز از تصاویری که منتشر شده ناراحت است زیرا او علاقه ندارد در امور سیاسی شرکت کند. پیش از این نیز مشکلاتی به‌دلیل حق تصویر محمد صلاح بین او و مدیران فدراسیون پیش آمد.

 ال پایس:

نشست سران اروپا برای حل بحران مهاجرتی در حال برگزاری است. ال پایس، در صفحه اول خود، مواضع صدراعظم آلمان را منتشر کرد. طبق این گزارش، آنگلا مرکل در دیدار با پدرو سانچز اعلام کرد که یک بخش بزرگ از مذاکرات ما درباره حفاظت از مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چگونگی کاستن از مهاجرت غیرقانونی به اروپا است. همچنین درباره مهاجرت ثانویه، چگونگی برخورد عادلانه در داخل شنگن و ایجاد توازن منطقی است.آن‌طور که گفته شده مرکل در این نشست بر لزوم پایبندی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر تعهدات خود تاکید کرد. به نوشته ال پایس، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا نیز در این نشست اعلام کرد که اسپانیا در این خصوص به تعهدات خود عمل کرده و به دنبال راه‌حل مشترک با اتحادیه اروپاست.  

 وال استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود با اعلام خبر برگزاری انتخابات ترکیه، گزارشی از تصمیم تازه امریکا علیه چین منتشر کرد. طبق این گزارش، امریکا مانع فروش فناوری به چین خواهد شد. به گزارش وال استریت ژورنال، مقرراتی از سوی خزانه‌داری امریکا تدوین شده که براساس آن از خرید فناوری‌های قابل توجه در صنعت از سوی دست‌کم 25درصد شرکت‌های چینی جلوگیری می‌شود. به گزارش این روزنامه، شورای امنیت ملی و وزارت بازرگانی امریکا نیز برای جلوگیری از انتقال این فناوری‌ها به چین، طرح‌هایی برای تشدید کنترل بر صادرات تهیه کرده است. این طرح‌ها که انتظار می‌رود آخر هفته اعلام شود، هنوز نهایی نشده است و این صنعت این فرصت را دارد که قبل از اجرای طرح‌های فوق، درباره آنها اظهارنظر کند. گفته می‌شود این برنامه‌ها با هدف لطمه‌زدن به دستورالعمل راهبرد «ساخت چین 2025» تهیه شدند.

 

ارسال نظر