«ارغوان» به رنگ کیارستمی

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۷۶
«ارغوان» به رنگ کیارستمی

مراسم اهدای جوایز نخستین دوره جایزه داستان کوتاه ارغوان با موضوع آخرین روزهای سال و در آستانه زادروز تولد عباس کیارستمی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایسنا در ابتدای این مراسم مجید رجبی‌معمار گفت: امیدوارم برگزاری این رویداد ادبی تداوم داشته باشد و رویدادهای از این دست به ما نوید آثار ادبی ماندگار را بدهد.

او افزود: باید شرایطی فراهم شود تا از نویسندگان جوان حمایت شود تا آنها در بدو امر دلسرد نشوند، چون نویسندگان جوان از سرمایه‌های معنوی این مرز و بوم به شمار می‌روند.

در ادامه اوژن حقیقی دبیر جایزه ارغوان گفت: هدف جایزه ارغوان شناسایی استعدادهای جوان و حمایت از آنان است و ما برای این جایزه محدودیت سن 30 سال را مد نظر قرار دادیم.

او افزود: در این دوره بالغ بر 400 داستان به دبیرخانه رسید که از میان آنها در مرحله نخست 379 اثر مورد پذیرش قرار گرفت که 138 اثر آن متعلق به نویسندگان مرد و 241 اثر متعلق به خانم‌ها بود.

دبیر جایزه کوتاه ارغوان تصریح کرد: در این جایزه پس از انتخاب

30 نفر برگزیده توسط هیات انتخاب، 10 داستان پایانی توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گرفت که در کتاب برگزیده این جایزه منتشر خواهد شد.

محمد چرمشیر یکی از داوران این جایزه گفت: داستان‌نویسان جوان باید همزمان با نوشتن، مطالعه را فراموش نکنند چون پشتوانه یک صفحه داستان نوشتن خواندن حداقل ۲۰صفحه کتاب است.

در ادامه مراسم، جوایز برگزیدگان دهم تا چهارم نخستین جایزه ارغوان توسط فرهاد توحیدی، محمد چرمشیر، سپیده شاملو و مهسا محبعلی اهدا شد. به برگزیدگان این بخش لوح تقدیر، یک دوره کلاس داستان‌نویسی و مجموعه‌یی از کتاب‌های ادبیات داستانی نشر مرکز اهدا شد.

در بخش دوم مراسم که به جشن تولد عباس کیارستمی اختصاص داشت، سیف‌الله صمدیان با ذکر خاطراتی از دوست قدیمی خود گفت: نخستین‌بار عباس کیارستمی را در سال ۱۳۵۸ در کانون پرورش فکری دیدم، او رییس بخش سینمای کانون بود و از همان نخستین دیدار متوجه نگاه خاص و دل روشن و مهربان او شدم.

 

 

ارسال نظر