سرنوشت مبهم کودکان مهاجر در امریکا

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۹۸
سرنوشت مبهم کودکان مهاجر در امریکا

 تایم:

نشریه تایم در آخرین شماره خود با انتشار تصویری از طرح خروج مهاجران از امریکا و جدایی والدین و فرزندان مهاجران غیرقانونی انتقاد کرد. در جلد این نشریه خطاب به کودکان مهاجر نوشته شده: به امریکا خوش آمدید. آن طور که گفته شده طرح خروج مهاجران غیرقانونی از امریکا منجر به جدایی والدین و فرزندانی می‌شود که در امریکا متولد شده‌اند. رییس‌جمهوری امریکا همزمان با تشدید فشارها برای پایان دادن به سیاست جداسازی خانواده‌های مهاجر در مرز جنوبی امریکا تاکید کرد که کشورش «کمپی برای مهاجران» نخواهد بود.  از زمان اتخاذ سیاست «مدارای حداقلی» با پناهجویان غیرقانونی در ماه گذشته، رویکرد دولت دونالد ترامپ در جداسازی کودکان مهاجران از والدینشان با انتقادهای گسترده داخلی و بین‌المللی مواجه شده است.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه منتشر کرد. به گزارش نیویورک تایمز، رییس‌جمهور ترکیه در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور در روز یک‌شنبه، نظام جدید ریاست‌جمهوری ترکیه را تشریح کرد. همچنین رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه گفت که اگر حزب او در انتخابات مجلس که یک‌شنبه آینده 24 ژوئن ٢٠١٨ برابر با سوم تیر ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد، اکثریت آرا را به دست نیاورد، ممکن است که با دیگر احزاب ائتلاف کند. مخالفان اردوغان برای رویارویی با وی، حزب «اتحاد ملت» را متشکل از حزب سوسیال دموکرات به نام «حزب جمهوری‌خواه خلق»، حزب راست ملی به نام «حزب نیک» و نیز حزب محافظه‌کار «سعادت» شکل بخشیده‌اند.  «حزب دموکراتیک خلق‌ها» که هوادار کردها و مخالف سرسخت اردوغان است، حزب اسلام‌گرای کرد به نام «هدی پار» و حزب چپگرای «وطن» یا «مام میهن» نیز در انتخابات یک‌شنبه آینده شرکت خواهند کرد.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تاثیر جنگ تجاری امریکا و چین بر خودروسازی منتشر کرد. به گزارش فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا پس از تغییر رویکرد تجاری امریکا و تحمیل تعرفه‌ بر بعضی کالاهای مهم خود، تحرکات زیادی با هدف کاهش آثار اقدامات امریکا داشته است؛ اما شدت تعارض منافع اعضای این اتحادیه مانع از دستیابی به یک راهکار عملیاتی شده است. وضع تعرفه بر خودروهای امریکایی و برقراری تجارت آزاد با کانادا دو مورد از اقدامات اتحادیه اروپاست که هر یک مخالفان جدی دارد.  گفته شده که خودروسازان آلمانی از اتحادیه اروپا درخواست کرده‌اند که به وضع تعرفه ۱۰درصدی بر خودروهای امریکایی پایان دهد که امریکا نیز متقابلا تعرفه واردات خودرو از اتحادیه اروپا را حذف کند.

 

ارسال نظر