آتش جنگ تجاری امریکا و چین بالا گرفت

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۰۱۳
آتش جنگ تجاری امریکا 
و چین بالا گرفت

آتش جنگ تجاری امریکا

و چین بالا گرفت

 وال استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود خبری از بالا گرفتن جنگ تجاری امریکا و چین منتشر کرد. به گزارش وال استریت ژورنال دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده امریکا روز دوشنبه تهدید کرده بود که تعرفه بخشی از کالاهای وارداتی چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را به میزان ۱۰درصد افزایش خواهد داد. به گفته ترامپ این اقدام واکنشی به تصمیم چین مبنی بر افزایش حقوق گمرکی برای ۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از امریکاست. وزارت بازرگانی چین نیز روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد با طرح این اتهام علیه ایالات متحده امریکا در بیانیه‌یی تهدید کرد، دولت پکن «تدابیر کمی و کیفی» تازه‌یی در تجارت علیه این کشور وضع می‌کند. در بیانیه وزارت بازرگانی چین که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده آمده است که دولت این کشور اقدامات گسترده‌یی را در جهت «رویارویی قاطعانه» با سیاست تازه امریکا انجام خواهد داد.

 فایننشال تایمز:

صفحه اول این روزنامه گزارشی از جزئیات دیدار ماکرون و مرکل منتشر کرد. طبق این گزارش دیدار آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه با هدف افزایش همسویی آنها در خصوص طرح اصلاحی ماکرون برای اتحادیه اروپا و در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا در روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه ژوئن صورت گرفت. در این دیدار صدراعظم آلمان و رییس‌جمهوری فرانسه توافق کردند تا بودجه مشترک اتحادیه اروپا را با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه یورو و ترویج همگرایی اقتصادی میان ۱۹ دولت این منطقه تهیه کنند. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که با وجود روند رو به رشد اقتصاد اروپا و در حالی که نشانه بحران عاجلی مشاهده نمی‌شود، شرایط جهت انجام اصلاحات اقتصادی برای حمایت از پول واحد اروپایی مهیاست.

 تایمز:

تایمز در صفحه اول خود گزارشی از برگزیت منتشر کرد. طبق این گزارش بریتانیا امیدوار است که امنیت اتحادیه اروپا حفظ شود. این در حالی است که میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه تهدید کرد که به دنبال خروج بریتانیا از این اتحادیه توافق امنیتی موسوم به قرار بازداشت اتحادیه اروپا با لندن لغو خواهد شد. طبق گزارش تایمز بارنیه اظهار داشت که لازمه اجرای این توافق پذیرش حق تردد افراد در اروپاست که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این حق باطل خواهد شد. همچنین مخالفت لندن با برتری دیوان دادگستری اروپا بر قوانین بریتانیا از دیگر مواردی است که منجر به لغو این توافق با لندن خواهد شد. بر اساس توافق یاد شده، قرار بازداشت افراد متهم که از سوی یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر شود، در کل اتحادیه به اجرا گذاشته می‌شود؛ بدین ‌ترتیب نیازی به مذاکره و انجام مراحل پیچیده اداری برای استرداد متهمان وجود ندارد.

 

ارسال نظر