طراحی یک تندیس با ترکیب فرشته و کتاب

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۲۸
طراحی یک تندیس با ترکیب فرشته و کتاب

کامبیز صبری طراح تندیس جایزه «فرشته» درباره رویکرد اصلی در طراحی این تندیس توضیح داد. کامبیز صبری طراح تندیس جایزه «فرشته» درباره رویکرد اصلی در طراحی این تندیس بیان کرد: رویکرد ما در ابتدا به دو شاخه اصلی تقسیم شد؛ یکی مربوط به طراحی یک پیکر کوچک بود که به نوعی از کارهای پیشین من الهام گرفته شده بود، رویکرد دوم نیز رویکردی شفاف درباره استفاده از موادهای تک و نوتر بود.

او افزود: نتیجه نهایی با همفکری صالح بهشتی مدیریت شهر کتاب فرشته شکل گرفت و من یک مکعب عمودی را در نظر گرفتم که از دوازده لایه تشکیل می‌شود و درون این لایه‌ها، آیتم‌های مرتبط با موضوع جایزه فرشته قرار می‌گیرد. همچنین دو عنصر کتاب به عنوان مفهوم اصلی این رویداد و فضای فرشته بودن و پیکره سازمانی که بانی این رویداد است، مورد نظر قرار گرفت. صبری تاکید کرد: در ادامه به این فکر شد که چه مدیاهایی در این رویداد مورد نظر هستند که شامل داستان کوتاه و عکس می‌شد. در بخش مربوط به کتاب، فرم خاصی از کتاب در نظر گرفته شد که با تکرار در میان این لایه‌ها تداعی سه بعدی را دارد و پیچش آنها در هم ترکیب‌بندی یکدیگر را کامل می‌کنند. از سوی دیگر این ترکیب به تورق و صفحه صفحه بودن کتاب نیز اشاره دارد.

این گرافیست با اشاره به اینکه میان این سه حجم معلق که گویی یک کتاب سه بعدی در حال ورق خوردن است، فرم‌های فرشته گونه که الهام گرفته شده از آرم جایزه فرشته است معلق هستند، گفت: این عناصر در ترکیب با یکدیگر علاوه بر تامین بعد زیبایی‌شناسی این حجم که در میان یک مکعب شفاف معلق هستند، در عین حال به مفاهیمی که این رویداد دنبال می‌کند، اشاره دارد.

او افزود: روی پایه تندیس در دو سمت اصلی و در واقع چهار دیواری پایه نیز تصاویر پرندگان، مناسبت این رویداد و آرم جایزه فرشته طراحی شده و در دو سوی پهلویی نیز دو فرم درخت سرو و شکوفه که با عناصر پیرامونی احاطه شده‌اند و از میان نقوش فرش‌های فارس الهام گرفته شده، داستان گونگی و رویاگونگی این فضا را ترسیم می‌کند. صبری درباره قرار گرفتن عنصر فرشته در این تندیس بیان کرد: حضور این المان در واقع تامین‌کننده هر دو این مفاهیم است.

 

ارسال نظر