سرمایه‌گذاری سنگین برای درس خواندن

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۴۵
سرمایه‌گذاری سنگین برای درس خواندن

گروه گوناگون|

نتایج تحقیقات به دست آمده، نشان می‌دهد پیشرفت در یادگیری و رسیدن به مدارج تحصیلی بهترین راه برای به دست آوردن شغل مناسب در هنگ‌کنگ است. شاید به این دلیل باشد که والدین در هنگ‌کنگ بیشترین هزینه را برای تحصیل فرزندان خود اختصاص می‌دهند.

طبق گزارش‌های به دست آمده حدود 87 درصد از والدین در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا هزینه‌های آموزش فرزندان خود را تامین کنند. این هزینه‌ها شامل شهریه‌های تحصیل در مدارس یا دانشگاه، هزینه‌های حمل‌ونقل، مسکن و کتاب‌های آموزشی در زمان تحصیلات است.

امروزه برای ورود به بازار کار جهانی، آموزش‌وپرورش گزینه مهمی برای جوانان به ‌شمار می‌رود. بر این اساس بسیاری از والدین، زمان و هزینه خود را برای کمک به آموزش و تحصیلات فرزندان خود صرف می‌کنند. آنها با کاهش هزینه‌های تفریح و زندگی خود تلاش می‌کنند تا فرزندانشان موفق شوند.

طبق آخرین گزارش‌های به دست آمده، همانطور که اشاره شد در میان کشورهای مورد بررسی، والدین هنگ‌کنگی بیشترین هزینه را برای آموزش فرزندان خود اختصاص می‌دهند. این هزینه‌های از دوره دبستان تا کارشناسی محاسبه شده است. طبق آمار به دست آمده، والدین در هنگ‌کنگ حدود 132هزار و 161دلار برای تحصیلات و آموزش کودکان از دوره دبستان تا کارشناسی هزینه می‌کنند. بر این اساس هنگ‌کنگ در میان سایر کشورهای بررسی شده، بالاترین رتبه را درخصوص صرف هزینه برای آموزش فرزندان به خود اختصاص داده است.

امارات دومین کشوری است که والدین هزینه‌های بسیاری را برای آموزش فرزندان خود اختصاص می‌دهند. آن طور که در بسیاری از گزارش‌ها آمده، تحصیل ‌کردن در امارات بسیار حائز اهمیت است چراکه دانشگاه‌های این کشور، راه‌ ورودی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان هستند. به نظر می‌رسد، آینده‌یی که برای تحصیلات در امارات به تصویر کشیده شده، والدین را ترغیب می‌کند که هزینه‌های بسیاری را برای آموزش فرزندان خود اختصاص دهند. طبق آمار به دست آمده، در این کشور از دوره دبستان تا کارشناسی نزدیک به 99هزار و 378دلار توسط والدین برای آموزش فرزندان هزینه می‌شود. سنگاپور نیز از دیگر کشورهایی است که در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌ توجهی در زمینه‌های علمی داشته که به عقیده کارشناسان این پیشرفت‌ها در سایه سیاست‌های آموزشی این کشور بوده است. به نطر می‌رسد علاوه بر نظام‌ آموزشی مناسب در این کشور، حمایت والدین سنگاپوری نیز عامل موثری در پیشرفت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور بوده است. آن طور که در این گزارش آمده، والدین در سنگاپور به طور متوسط 70هزار و 939دلار برای آموزش فرزندان خود از مقطع دبستان تا کارشناسی هزینه می‌کنند.

در میان کشورهای مورد بررسی، امریکا چهارمین کشوری است که والدین بیشترین هزینه را برای آموزش فرزندان خود صرف می‌کنند. به گفته بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های امریکا، تحصیل در این کشور ارزان نبوده و بدون کمک هزینه تقریبا غیرممکن است. طبق آمار به دست آمده، هزینه‌یی که والدین امریکایی برای آموزش و تحصیل فرزندان خود از مقطع دبستان تا کارشناسی اختصاص می‌دهند نزدیک به 60 هزار دلار برآورد شده است. والدین تایوانی نیز هزینه‌یی مشابه امریکایی‌ها برای آموزش فرزندان خود اختصاص می‌دهند. طبق این گزارش، والدین در چین و استرالیا نیز هزینه‌های بسیاری برای آموزش فرزندان خود صرف می‌کنند. آن طور که در سایر گزارش‌ها به دست آمده، تحصیل در چین تاثیر قابل‌ توجهی برای آینده فرزندان در بازارهای تجارت جهانی دارد.

مالزی، بریتانیا، مکزیک و کانادا از دیگر کشورهایی هستند که والدین هزینه‌های بسیاری را برای حمایت تحصیلی و آموزشی از فرزندان خود اختصاص داده‌اند. میانگین هزینه‌هایی که والدین در این کشورها برای آموزش فرزندان خود از دبستان تا کارشناسی اختصاص می‌دهند حدود 23هزار دلار برآورد شده است.

هند، اندونزی، مصر و فرانسه آخرین کشورهایی هستند که در این گزارش‌ به آنها اشاره شده است. در این کشورها میانگین هزینه‌یی که والدین برای آموزش فرزندان خود از دوره دبستان تا کارشناسی اختصاص می‌دهند حدود 16تا 18هزار دلار گزارش شده است.

البته باید به این نکته نیز توجه شود که هزینه تحصیل در برخی از کشورها مانند هند بسیار پایین بوده و در بسیاری دیگر از کشورها دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت‌های دولتی هستند.

این گزارش بر پایه میانگین هزینه‌های آموزشی اختصاص یافته‌ به فرزندان از مقطع دبستان تا کارشناسی به دست آمده است. در این میان گفته شده که 91درصد از والدین تمایل دارند که فرزندانشان تا بیشتر از مقطع کارشناسی به تحصیلات خود ادامه دهند و از این تعداد 76درصد آنها اعلام کرده‌اند که برای تحصیلات تکمیلی فرزندانشان نیز حمایت مالی خواهند کرد. به طور مثال طبق آمار به دست آمده، اهمیت مدرک کارشناسی ارشد برای دستیابی به فرصت‌های شغلی بهتر در میان والدین چینی و اندونزی 91درصد و در میان والدین مکزیکی 90درصد اعلام شده است.

 

 

ارسال نظر